دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سه دستگاه شتاب نگار زلزله در شمال سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

سه دستگاه شتاب نگار زلزله در شمال سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

0
54
کد خبر: 71924
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از نصب و راه‌اندازی سه دستگاه شتاب نگار زلزله در شهرستان‌های تفتان، مهرستان و سراوان با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش میار ؛ داوود شاقوزایی روزچهارشنبه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های زلزله ‌خیز کشور است و توسعه و نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار در مناطق مختلف استان ضروری بوده بطوریکه داشتن شبکه‌ای متراکم از دستگاه‌های شتابنگار و لرزه نگاری باعث ثبت و مطالعه دقیق تر زمین لرزه‌ها می‌شود.

وی ایجاد شبکه شتابنگاری و لرزنگاری فعال زلزله در سیستان و بلوچستان را اقدام مهم در بحث زلزله دانست و افزود: از سال ۹۹ توسعه شبکه شتاب نگار در سیستان و بلوچستان با همکاری مرکز تحقیقات وزارت متبوع آغاز شد بطوریکه تاکنون۲۷ دستگاه در سطح استان نصب شد که ۱۵ دستگاه آن در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره بوده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دستگاه‌های شتاب نگار نصب شده در استان از نوع برخط است که اطلاعات را بعد از ثبت به صورت آنلاین به مرکز تحقیقات جهت پایش ارسال می‌کنند.

وی تصریح کرد : همچنین این دستگاه‌ها قادرند تشخیص دهند که کدام بخش از شهر یا ناحیه از استان براثر زمین‌لرزه های بزرگ بیشترین شتاب را تحمل و یا خسارت دیده‌اند تا بر اساس اطلاعات ثبت شده، گروه‌های ارزیاب و نیروهای امدادی به مناطق مورد نظر اعزام شوند.
دسته بندی: شهری / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید