سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » آغاز نام‌نویسی رقابت‌های قرآن کریم در سیستان و بلوچستان

آغاز نام‌نویسی رقابت‌های قرآن کریم در سیستان و بلوچستان

0
119
کد خبر: 71911
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان از آغاز نام‌نویسی چهل و ششمین دوره رقابت‌های سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان خبر داد.

به گزارش میار ؛ حجت الاسلام محسن مومنی مقدم روز دوشنبه اظهارداشت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت نام‌نویسی در بخش‌های آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی تا ۱۵ خرداد به درگاه http://www.quraniran.ir مراجعه کنند.

وی افزود: بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، پنج جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل رشته مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخش معارف عمومی رشته ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و بخش معارف تخصصی رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره از رقابت‌های قرآنی ویژه آقایان و بانوان در رده سنی بالای ۱۸ سال است.

سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.

تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید