جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » بازگشایی نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

بازگشایی نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

0
48
کد خبر: 71902
توانمندی‌ها و تجهیزات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همزمان با هفته هلال برای بازدید علاقه‌مندان در حوزه‌های امدادی و خدمات بشردوستانه در محل جمعیت هلال احمر زاهدان گشایش یافت.

به گزارش میار ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان روز یکشنبه اظهارداشت: در این نمایشگاه دستاوردهای امدادی مانند تجهیزات و لباس‌های اطفاء حریق، ست نجات در آوار و جاده، ‌تجهیزات جست و جو و نجات عملیاتی، تجهیزات نجات کوهستان، موتورسیکلت و خودروی آرگو به نمایش گذاشته شده است.

علیرضا میربهاء الدین ادامه داد: این نمایشگاه دارای غرفه‌های بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش، داوطلبان، امداد و نجات، جوانان با برپایی ایستگاه نقاشی و حضور اعضای کانون غنچه های هلال است.

وی بیان کرد: تلاش برای تسکین رنج‌های بشری، تامین احترام انسان‌ها و کوشش برای برقراری دوستی، تفاهم متقابل، صلح پایدار میان ملت‌ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها از رسالت‌های هلال احمر تعریف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته هلال احمر از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت اجرای بیش‌از ۴۰ برنامه در بخش‌های مختلف امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه در سراسر استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: فراخوان عضویت، تخفیف خدمات مرکز فیزیوتراپی، پیاده روی و کوه پیمایی، اجرای مسابقات ورزشی کانون های چندگانه، اردوی جهادی و ارائه خدمات بهداشتی، معیشتی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای جمعیت هلال احمر را از جمله برنامه‌های فرهنگی این جمعیت گرامیداشت هفته هلال احمر عنوان کرد.

میربهاء الدین افزود: برگزاری آزمون دوره آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری دوره ضمن خدمت مدیریت و فرماندهی عملیات، برگزاری دوره بازآموزی ویژه مربیان کد سه و برگزاری مرحله اول مسابقات قرآن کریم را از دیگر برنامه های آموزشی این هفته بشمار می رود.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

سیستان و بلوچستان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه گاه تمام نمای طبیعتی متمایز است.

دریاچه هامون، آتشفشان نیمه خاموش تفتان، آبهای نیلگون دریای عمان، نخلستان‌های انبوه و درختان انبه بلوچستان، مزارع وسیع زیرکشت گونه‌های مختلف محصولات گرمسیری و پوشش گیاهی منطقه کویری این استان پهناور هر بیننده‌ای را مجذوب تنوع اقلیمی خود می‌کند.

سیستان و بلوچستان تمایزش را در حوادث طبیعی بهتر نشان شده و مامن حوادثی چون سیل، خشکسالی و طوفان شده است، بلایای طبیعی حد و مرزی نمی شناسند و گستره وسیعی از زمین لرزه، آتشفشان، سیل، قحطی و خشکسالی را در بر می‌گیرند.

خشکسالی‌ها و سیلاب‌ها عمده‌ترین بلایای طبیعی بوده که سالیان متمادی مردم محروم سیستان و بلوچستان با آنها دست و پنجه نرم کرده‌اند،بررسی تاریخی وقوع سیل نشان می‌دهد که بطور نسبی در هر دهه سیستان شاهد سیلاب عظیمی بوده که خسارت‌های جبران ناپذیری را بدنبال داشته و در بلوچستان نیز مساله سیل حادثه آفرین بوده و بارش‌های موسمی موجب سیل بردگی و خسارت‌های متعددی در این منطقه شده است.

جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات در حوادث و سوانح تداعی‌گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.

نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان با از خودگذشتگی زندگی شخصی را رها کرده و به همنوعان خود خداباورانه، انسان دوستانه، عاشقانه، عالمانه و مدبرانه در حد بضاعت و توان خود خدمات می‌دهند.
دسته بندی: اجتماعی / سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید