شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » مبادله بیش‌از ۷۷ هزار تن محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

مبادله بیش‌از ۷۷ هزار تن محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

0
91
کد خبر: 71873
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷هزار و ۲۱۵ تن محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است.

به گزارش میار ؛ غلامحسین تیموری اظهارداشت: از مجموع مبادلات محصولات بخش کشاورزی ۳۸ هزار و ۳۴۵ تن کالاهای شامل برنج، چای و کنجد واردات و بیش‌از ۳۱ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا انواع خرما، گوجه فرنگی، کیوی و سیب درختی است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در ماه گذشته که از مرزهای رسمی چابهار، میرجاوه و میلک انجام شده را هفت هزار و ۶۳۵ تن اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیمای کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این منطقه بشمار می‌رود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

تیموری ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید