یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » نجات جان هفت نفر توسط مرکز هماهنگی اضطرار دریایی بندر چابهار

نجات جان هفت نفر توسط مرکز هماهنگی اضطرار دریایی بندر چابهار

0
106
کد خبر: 71819
معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان هفت نفر توسط مرکز هماهنگی اضطرار دریایی بندر چابهار (MRCC) طی۲ روز اخیر خبر داد.

به گزارش میار ؛ سیداحمد هاشمی روز چهارشنبه اظهارداشت: این افراد طی ۲ عملیات مجزا نجات پیدا کردند بطوریکه در عملیات اول یک قایق با پنج نفر سرنشین در محدوده اسکله شهید کلانتری چابهار دچار نقص فنی شده بود که شناور ناجی پس از اعزام به منطقه، سرنشینان قایق مضطر را بعد از پایش وضعیت جسمانی که همگی سالم بودند به اسکله شهید کلانتری تحویل داد.

وی ادامه داد: همچنین در حادثه دوم که پس از اعلام آتش نشانی شهرداری چابهار به مرکز MRCC مبنی بر اینکه ۲ نفر در محدوده دریا بزرگ دچار غرق شدگی بودند با اعزام به موقع شناور ناجی و اعلام وضعیت اضطرار به ارگان‌های همکار و هماهنگی در این زمینه این افراد نجات یافته و با وضعیت هوشیاری تحویل مراکز درمانی شدند.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) روی کانال ۱۶ VHF و شماره تماس ۱۵۵۰ آمادگی ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی بصورت ۲۴ ساعته دارد.

بندر چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده که به دریای عمان راه دارد و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران استفاده می‌شود و از ۲ بندر مجزا با نام‌های شهید کلانتری و شهید بهشتی تشکیل شده است.

موقعیت جغرافیایی آن با کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و کریدور حمل و نقل بین المللی شمال به جنوب به این بندر پتانسیلی خاص برای توسعه و تبدیل به یکی از مهمترین کانون‌های بنادر تجاری داده است.
دسته بندی: شهری / حوادث / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید