یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » کشت قراردادی در سیستان و بلوچستان به حدود ۳۰ هزار هکتار رسید

کشت قراردادی در سیستان و بلوچستان به حدود ۳۰ هزار هکتار رسید

0
104
کد خبر: 71795
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت قراردادی محصولات راهبردی از ۴۱۸ هکتار گذشته در سال زراعی جاری به ۲۹ هزار و ۹۹۸ هکتار رسید.

به گزارش میار ؛ امان اله طوقی روز دوشنبه اظهارداشت: طرح کشت قراردادی به دلیل تاثیر مثبتی که در زمینه ارتقای سطح کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند، عامل مهمی در پایداری امنیت غذایی نیز به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: طرح کشت قراردادی گندم با هدف حمایت از کشاورزان در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود و در آن مزایای خوبی دیده شده‌ که گندم‌کاران با استفاده از آن می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید کنند و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با اجرای طرح کشت قراردادی گندم تکلیف کشاورزان از همان ابتدا مشخص می‌شود، اظهارداشت: با اجرای این طرح، گندمکاران استان با اطمینان خاطر بیشتری فرآیند کاری خود را دنبال می‌کنند که همین موضوع در نهایت موجب ارتقای کمی و کیفی سطح تولید این محصول راهبردی در مزارع استان می‌شود.

وی بیان کرد: کشت قراردادی گندم نقش مهمی در تغییرالگوی کشت دارد و گامی ارزشمند در رفع مشکلات بخش کشاورزی از جمله نیاز نقدینگی کشاورزان گندم کار برای خرید نهاده و ماشین آلات محسوب می‌شود.

طوقی از توسعه و ارتقاء سطح بیمه محصولات زراعی از چهار هزار و ۲۹۸ هکتار به ۱۹ هزار و ۴۲۶ هکتار در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیمه بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات کشاورزان در مراحل کشت، تولید و برداشت محصولات ناشی از خشکسالی، سرما، یخبندان و گرمازدگی و وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل، طوفان و تگرگ را به حداقل برساند.

سطح اراضی زراعی و باغی این سیستان و بلوچستان در سال زراعی جاری ۲۴۹ هزار هکتار(حدود ۵۸ درصد اراضی قابل کشت) است که از این میزان ۱۴۴ هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و حدود ۱۰۵ هزار هکتار محصولات باغی اختصاص دارد و شاخص‌ترین محصولات زراعی این استان شامل محصولات خارج از فصل، نباتات علوفه‌‏ای، غلات و در بخش باغبانی خرما، میوه‌های گرمسیری، نیمه‌گرمسیری و محصولات گلخانه‌ای است که بازار صادراتی بسیار مناسبی دارند.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید