دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انجام گام‌های ارزنده در زمینه توانمندسازی اقتصادی بانوان سیستان و بلوچستان

انجام گام‌های ارزنده در زمینه توانمندسازی اقتصادی بانوان سیستان و بلوچستان

0
36
کد خبر: 71786
مدیدکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: گام‌های ارزنده‌ای در زمینه توانمندسازی اقتصادی بانوان همچون آموزش، راه اندازی کارگاه‌های تولیدی و توسعه کسب و کارها از سوی این دفتر در استان برداشته است.

به گزارش میار از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، زهرا ابراهیمی در نشست نماینده ولی فقیه در استان با فعالان و فرهیختگان جامعه بانوان شیعه و اهل سنت ضمن تقدیر از نگاه ارزشمند آیت الله محامی به حوزه رفع مشکلات بانوان، فرآیند توانمندسازی را از شاخص‌های مهم در توسعه سرمایه انسانی، بخش فرهنگی، اجتماعی، سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی جوامع خواند و اظهارداشت: توانمندی، ارتقای سطح شناخت و آگاهی بانوان نسبت به باورها و داشته‌های آنها برای مشارکت در مالکیت های اجتماعی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان که شعار امسال نیز با محوریت آن مزین شده است توانمندسازی اقتصادی بوده، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان علاوه بر انجام اقدامات لازم در زمینه توانمند سازی اقتصادی بانوان،بخش مهم فرهنگ سازی در جامعه و توجه به ارزش زن در نهاد خانواده را به عنوان راهبرد اصلی در دستور کار قرار داده بطوریکه این مهم با جدیت در کمیته های مختلف بررسی و برنامه عملیاتی آن تدوین و در حال اجراست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به توانمندی های بانوان این استان گفت: رهبر معظم انقلاب با تعبیر حکیمانه و ترسیمی مدبرانه این استان را گنجی پنهان توصیف می‌کند که در این گنج پنهان اهمیت نقش آفرینی زنان این مرز و بوم که تاکید می فرمایند زن مسلمان طلایه دار رشد بشری است یک فراز روشن در تاریخ انقلاب اسلامی هست که بر کسی پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان مهد بانوانی است که برای تحقق یک جامعه اسلامی و پویا همواره کوشیده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با تاسی از نگاه پر مهر رهبر معظم انقلاب و ظرفیت شگرف دولت برای این حوزه در تلاش است که در کارگروه‌های هشت‌گانه ای متشکل از تمام حوزه های کاری اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیر ساختی با احصاء مشکلات در صدد رفع آن برآمده و از طرفی برای فرهنگ سازی در جامعه تلاش کند.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از نقشه های دشمن برای تضعیف جامعه از طریق انحراف جریانات مربوط به جامعه بانوان است،ضرورت دارد بازنگری جدی به این حوزه توسط تمامی متولیان امر انجام گرفته و ضمن جمع آوری تفکرات مختلف اما دلسوز تلاش کرد تا جامعه از گزندهای احتمالی دور بماند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ظرفیت ارزشمند نهاد رهبری و شورای ائمه جمعه که خود رسالت والایی نیز دارد می‌تواند در این مسیر به تغییر نگرش ها کمک شایانی کرده و اگر کمیته های مشترک همکاری بر تولید محتواهای جدید و مطابق با مشکلات روز جامعه تدوین شود نیز بسیار اثر بخش خواهد بود.

بر اساس این گزارش در این نشست که با ضیافت افطار همراه بود تعدادی از بانوان اهل سنت و تشیع سیستان و بلوچستان به بیان نظرات خود پرداختند.
دسته بندی: اجتماعی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید