دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » آب پایدار ۸۰۰۰ نفر از ساحل‌نشینان جنوب شرق کشور تا پایان سال تأمین شد

آب پایدار ۸۰۰۰ نفر از ساحل‌نشینان جنوب شرق کشور تا پایان سال تأمین شد

0
47
کد خبر: 71737
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تأمین آب پایدار ۸۰۰۰ نفر از ساحل‌نشینان جنوب شرق کشور تا پایان سال اجرایی می شود.

به گزارش میار ؛ علیرضا قاسمی افزود: آبرسانی به مجموعه ۶ روستایی نوار ساحلی دشتیاری و شهر بریس از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با هدف تأمین آب از آب‌شیرین‌کن پسابندر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب و خطوط انتقال اجرا شده است، افزود: تاکنون شبکه توزیع بریس، خطوط انتقال و روستاهای شم، پسابندر و پُشَت تکمیل و هم‌اکنون شبکه توزیع پسابندر آبدار شده است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال آب از پسابندر به بریس، بیان کرد: طبق ابلاغ سازمان برنامه و بودجه این کار به عهده نیروی دریایی محول شد که متاسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار اجرا نشد.

قاسمی ادامه داد: این مهم در سال مالی ۱۴۰۱ و از محل اعتبارات تنش آبی وزارت نیرو به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان محول شد که متعاقب آن اسناد مناقصه انتخاب پیمانکار برای اجرای خط انتقال به طول ۲۴ کیلومتر تهیه و فراخوان از طریق برگزاری مناقصه عمومی انجام شده است، که در مرحله اول استقبال مناسبی از سوی پیمانکاران برای اجرای کار صورت نپذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر مجدد فراخوان انتخاب پیمانکار تجدید و در سامانه مناقصات بارگذاری شده است؛ بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته بازگشایی پاکت انجام خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: بر اساس برآورد انجام شده و نوع زمین منطقه به دلیل دشواری حفر کانال، پیش‌بینی شده است که طی ۸ ماه پس از تحویل زمین عملیات اجرایی تکمیل شود.

دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید