سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » افزایش ۸۰ درصدی بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان

افزایش ۸۰ درصدی بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان

0
36
کد خبر: 71734
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۳۴۰ مورد بازرسی از معادن این استان انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، میزان بازرسی‌ها ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش میار ؛ حامد آرامش روز یکشنبه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت معدنی ممتاز، بهشت معادن کشور و منطقه شناخته می‌شود، بنابراین برای بهره‌وری مناسب و دستیابی به ارزش افزوده لازم در راستای توسعه فراگیر استان، اصل مهم، توجه و صیانت از نیروی کار است.

وی بیان کرد: در سال گذشته طرح تشدید نظارت های میدانی به منظور حسن اجرای قوانین و مقررات بهداشت کار و ایمنی در استان آغاز شد که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و در این راه بدون اغماض با مواردی که ایمنی قشر شریف کارگری را به خطر اندازد، مطابق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع سال گذشته، ۳۴۰ مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان و نمایندگان دستگاه‌های وظیفه مند در قالب گشت مشترک از سطح معادن انجام شده که حاصل این بازرسی‌ها و همکاری بهره برداران و پیمانکاران معادن، به حداقل رسیدن حوادث منجر به فوت در این شغل سخت و طاقت فرسا بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، تمامی معادنی که بیش‌از ۲۵ نفر کارگر داشته باشند، عملیات باید تحت نظر یک نفر مسوول ایمنی صلاحیت دار انجام شود و در معادنی که کمتر از ۲۵ نفر نیرو دارد، این مسوولیت بر عهده سرپرست معدن و یا مسوول فنی معدن خواهد بود.

آرامش اظهارداشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با همکاری مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی بهره‌برداران معادن، مسوولان ایمنی، مسوولان فنی و کارگران معدن را بر اساس قوانین و مقررات مربوطه اجرا می‌کند.

دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید