شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » ضرورت کار فرهنگی، در جهت مقابله با جنگ شناختی دشمنان

ضرورت کار فرهنگی، در جهت مقابله با جنگ شناختی دشمنان

0
38
کد خبر: 71730
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در جهت مقابله با جنگ‌های شناختی دشمنان گفت: می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و فرهنگ سازی از ظرفیت عظیم مردمی در این مسیر استفاده کنیم.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی شامگاه شنبه در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: جنگ ترکیبی یک اصطلاح و شعار نیست بلکه جنگ ترکیبی از چند موضوع تشکیل شده که یکی از این موضوعات جنگ شناختی است.

وی با اشاره به روش‌های جنگ نرم بیان کرد: جنگ شناختی ۲۵ زیر شاخه دارد و یکی از مهمترین آنها اشغال ذهنیت یعنی هدایت ذهن‌ها به سمت اهداف مد نظر دشمنان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دشمنان به این نتیجه رسیدند که در جنگ سخت با ایران اسلامی پیروز نخواهند بود، افزود: دشمنان به جنگ‌های نرم که در آن افراد فکر نمی‌کنند در میدان مبارزه هستند بویژه به جنگ شناختی روی آورده است.

وی تصریح کرد: طراحان جنگ شناختی دقیقاً می‌دانند چه چیزی را طراحی می‌کنند، اگر ما دقت، درک و طرح مناسب برای مقابله با این جنگ ها نداشته باشیم ناخودآگاه به جنگ شناختی دشمن کمک خواهیم کرد.

کرمی با اشاره به فعالیت موسسات آمریکایی در زمینه جنگ شناختی تصریح کرد: این ۶۰ موسسه به روش‌های متفاوت در زمینه جنگ شناختی کار و با بررسی نقاط ضعف ما برای آن برنامه تدوین می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: آنها برای تهاجمات فرهنگی و جنگ شناختی علیه ما برنامه دارند بنابراین ما نیز باید با برنامه پیش برویم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مردم این استان متدین و غیرتمند هستند، گفت: یکی از جنگ های شناختی دشمنان این است که آرمان‌های ما را مورد هدف قرار می‌دهد و غیرت را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: روشنگری بین مردم یک مساله بسیار مهمی است و از طرفی مجموعه‌های اطلاعاتی باید با مروجین فساد سازمان یافته برخورد کنند.

کرمی افزود: می توان در این ارتباط از ظرفیت حوزه علمیه، دانشگاه، اصناف، شهرداری‌ها و بویژه آموزش و پرورش که تاثیر فراوانی در زمینه فرهنگی دارند، استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه افراط و تفریط در دین ما وجود ندارد، اذعان کرد: باید در زمینه پیشگیری ها و اقدامات فرهنگی کار و دقت بیشتری صورت بگیرد.
دسته بندی: اجتماعی / فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید