پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » زنگ هشدار کرونا در منطقه سیستان

زنگ هشدار کرونا در منطقه سیستان

0
68
کد خبر: 71661
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: متأسفانه پس از ۶ ماه بدون فوتی کرونا در منطقه سیستان بار دیگر این ویروس منحوس طی سه هفته اخیر جان سه شهروند سیستانی را گرفته است.

به گزارش میار ؛ هادی میرزایی روز دوشنبه اظهارداشت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته در کشور و منطقه سیستان، متأسفانه شاهد افزایش موارد بستری و در حال حاضر افزایش مرگ و میر هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش سفرهای نوروزی، بازگشایی مدارس و پیش‌رو بودن شب‌های مبارک قدر جهت قطع سریع زنجیره انتقال، پیشگیری از موارد فوت ناشی از این بیماری با توجه به تعطیلات نوروزی که پشت سر گذاشتیم از شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی خود و دیگران توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به موج هشتم در منطقه سیستان و وضعیت زرد کرونا در سه شهرستان زابل، زهک و نیمروز، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شمال سیستان و بلوچستان و بررسی علل مشخص شد که مبتلایان این ویروس اکثرا به صورت خانوادگی است.

وی ادامه داد: افرادیکه دارای علائم بیماری هستند ضمن رعایت بهداشت فردی جهت انجام نمونه‌گیری به مراکز منتخب مراجعه و از دیدار با افراد سالمند، کودکان و بیماران زمینه‌ای خودداری کنند.

میرزایی اظهارداشت: شهروندان در صورت عدم تزریق نوبت سوم در اولین فرصت اقدام کنند و چنانچه از تزریق نوبت سوم ۶ ماه گذشته باشد نوبت چهارم تزریق شود.

وی افزود: برگزاری مراسمات و تجمعات حتی‌الامکان در فضای باز انجام شود و رعایت فاصله‌گذاری مناسب فیزیکی، تهویه مناسب، شستن دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی همچنان توصیه می‌شود.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید