دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » رشد ۸۶ درصدی صادرات غیر نفتی بندر چابهار

رشد ۸۶ درصدی صادرات غیر نفتی بندر چابهار

0
61
کد خبر: 71653
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات غیر نفتی بندر چابهار طی یک سال اخیر با رشد ۸۶ درصدی رو به رو بوده که این نشان دهنده رونق، توسعه و افزایش حمل و نقل کالا در این بندر راهبردی است.

به گزارش میار ؛ قاسم عسکری نسب روز سه‌شنبه اظهارداشت: نخستین محموله صادراتی ۲۰ هزار تنی در سال جدید از بندر چابهار بارگیری و ارسال شده است.

وی افزود: بدنبال رشد ۸۶ درصدی صادرات غیر نفتی در سال گذشته (۱۴۰۱) و استمرار آن در سال جدید، تمام مساعی و همت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تسهیل صادرات و استفاده از تمام ظرفیت‌های بندر چابهار جهت کمک به صنایع همجوار و مراکز تولیدی استان و سایر مناطق کشور، در صادرات محصولات تولیدی و در راستای شعار سال و همچنین اشتغالزایی خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ حمایت از جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه فعالیت‌های تجاری و لجستیکی حوزه اقتصاد دریامحور است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام "مهار تورم و رشد تولید" از سوی رهبر انقلاب، جذب سرمایه های بخش خصوصی و مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه تجارت دریایی و لجستیک بندری در کنار تسهیل فرآیندهای امور تجاری و کارگزاری بندری - دریایی را از اهداف اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در سال جدید برشمرد.

عسکری نسب با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و دغدغه معظم له بر "خلا مهم کشور در سرمایه گذاری و جذب سرمایه های بخش خصوصی طی سال‌های گذشته"، اهتمام و تلاش مستمر جهت تحقق شعار سال از روزهای ابتدایی سال جدید را ماموریت اصلی این اداره کل عنوان کرد.

وی گفت: تمامی فعالیت‌های اجرایی و برنامه های عملیاتی اداره‌کل با تمام بسیج امکانات و منابع انسانی برای رونق فعالیت‌های تجاری،کاهش هزینه واردات، صادرات و ترانزیت و از همه مهمتر مشارکت سرمایه بخش خصوصی در تولید خدمات دریایی، بندری و لجستیک حمل و نقل معطوف خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایجاد فضای کسب و کار رقابتی، حمایت از تمامی فعالان اقتصادی و تلاش برای ایجاد مشاغل پایدار دریایی و بندری را از دیگر اهداف اداره کل طی سال جدید عنوان کرد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید