جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » بیش‌از هشت میلیارد ریال جریمه بکارگیری اتباع غیرمجاز در سیستان و بلوچستان وصول شد

بیش‌از هشت میلیارد ریال جریمه بکارگیری اتباع غیرمجاز در سیستان و بلوچستان وصول شد

0
73
کد خبر: 71649
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: پارسال هشت میلیارد و ۷۳۶ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۶۲ ریال جریمه بخاطر استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز در این استان وصول شده است.

به گزارش میار ؛ حامد آرامش روز یکشنبه اظهارداشت: افرادیکه نیروی کار خارجی غیرمجاز بکار گیرند برای هر روز هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال خواهد بود.

وی تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، ۲ برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

آرامش اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱، بازرسان کار استان و دستگاه های وظیفه مدار در قالب گشت مشترک بازرسی، یک‌هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی مقابله با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سطح استان انجام دادند.

وی افزود: این بازرسی ها منجر به شناسایی ۸۳۴ نیروی کار خارجی غیرمجاز و معرفی ۸۸ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شماره تلفن های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیروهای خارجی غیرمجاز در نظر گرفته شده که هموطنان می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.
دسته بندی: قضایی و حقوقی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید