جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » ۱۴ کشته در تصادفات نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان

۱۴ کشته در تصادفات نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان

0
78
کد خبر: 71625
لیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حوادث رانندگی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در جنوب این استان ۱۴ کشته و ۲۶ مجروح برجا گذاشت.

به گزارش میار ؛ سرهنگ مصطفی کول‌زاده روز چهارشنبه اظهارداشت: با توجه به اینکه بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد خودرو و رعایت نکردن فاصله مناسب رخ می‌دهد رانندگان باید آگاه باشند که در فاصله یکصد کیلومتری، راننده‌ای که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، تنها ۹ دقیقه زودتر از کسی که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند، به مقصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر فاصله مناسب را با سایر وسایط نقلیه بویژه وسیله نقلیه جلویی حفظ شود در مواقع ضروری و رویارویی با موقعیت‌های مخاطره‌آمیز، سریعتر و راحت تر می‌توان عکس‌العمل نشان داد.

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث به اثبات رسیده است بر این اساس بستن کمربند، یک کار تفننی و تشریفاتی نیست، بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان شما و سرنشینان خودرو است.

وی تاکید کرد: قبل از هر سفر باید از سالم بودن خودروی خود و کارکرد درست قسمت‌های مختلف آن اطمینان پیدا کنید و علاوه‌بر آن اگر سفر شما طولانی است هر ۲ ساعت یکبار توقف و وضعیت فنی وسیله نقلیه خود را کنترل کنید.

سرهنگ کول زاده به رانندگان توصیه کرد که هرگز در حال رانندگی با سرنشینان خودرو گفت‌وگو نکنید و همچنین توجه داشته باشید که خوردن و آشامیدن حین رانندگی عمل خطرناکی است.

وی با اشاره به احتمال بارندگی و لغزنده شدن جاده ها به رانندگان تاکید کرد که آهسته و با احتیاط برانید تا سالم به مقصد برسید،حادثه فقط برای دیگران نیست، همه باید احتیاط کنیم.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره‌کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، سرباز، زرآباد، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.
دسته بندی: حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید