دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » چابهار یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری کشور افغانستان

چابهار یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری کشور افغانستان

0
79
کد خبر: 71585
سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت: چابهار متصل به آب‌های آزاد اقیانوس هند یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی کشور افغانستان است و پیشنهاد می‌شود تجار و بازرگانان حضور فعال تری در این بندر راهبردی داشته باشند.

به گزارش میار ؛ نورالدین عزیزی در نشستی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، استاندار سیستان و بلوچستان و فعالان اقتصادی افغانستان مستقر در چابهار اظهارداشت: ظرفیت‌های این منطقه آزاد نه تنها برای مردم ایران بلکه برای سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه نیز از شرایط بسیار خوبی بهره‌مند است.

وی افزود: با توجه به رشد سریع تکنولوژی در عصر حاضر، یکی از نکات مهم برای ما استفاده بهینه از زمان برای توسعه ارتباطات است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در سالیان گذشته اظهارداشت: پیشنهاد ما تجدید نظر در برخی از موضوعات این تفاهم‌نامه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید و کارشناسی شده است.

وی گفت: باتوجه به وجود رقبای منطقه‌ای بسیار مانند دبی، عمان و قطر، اما چابهار همچنان به لحاظ برخورداری از یک موقعیت استراتژیک، منطقه‌ای جذاب برای جهانیان است.

عزیزی همچنین پیشنهاد کرد که منطقه آزاد چابهار نیز در مذاکرات جاری بین افغانستان و چین به منظور احیای جاده ابریشم قدیم مشارکت کند تا در فعالسازی این کریدور تسریع حاصل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز بر لزوم عملیاتی کردن توافقات و تفاهم‌نامه‌های بین ۲ کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم با رفع موانع، در سایه همدلی و هماهنگی، شاهد توسعه اقتصادی در ۲ کشور باشیم.

محمد کرمی افزود: توسعه روابط با کشورهای مختلف از جمله افغانستان موجب همکاری بهتر تجاری، اقتصادی و آبادانی هر ۲ کشور را به همراه دارد.

وزیر صنعت و معدن افغانستان در سفر به چابهار از منطقه آزاد چابهار، شهرک‌های صنعتی و تجاری بازدید و با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه آشنا شد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید