چهارشنبه، 2 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » رقابت واحدهای فناور و استارتاپی سیستان وبلوچستان برای جذب سرمایه‌گذار آغاز شد

رقابت واحدهای فناور و استارتاپی سیستان وبلوچستان برای جذب سرمایه‌گذار آغاز شد

0
53
کد خبر: 71562
رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان از آغاز رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری در استان به منظور جذب سرمایه گذار ویژه واحدهای فناور و استارتاپی خبر داد.

به گزارش میار ؛ محمد نبی شهیکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این رویداد با هدف شناسایی تیم‌ها و سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های سیستان و بلوچستان از امروز به میزبانی پارک علم و فناوری زاهدان آغاز شده است.

وی افزود: در سکوی پرتاب سیستان وبلوچستان، تیم‌های استارتاپی علاوه ‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم را خواهند داشت.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری مانند دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی، بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی، کشت محصولات سودآور صادراتی (خرما، مرکبات، موز، انبه)، منابع غنی دریایی، معادن متنوع، جاذبه ‌های گردشگری، برخورداری از حدود ۱۵مرکز دانشگاهی، انرژی خورشید و باد و همچنین ظرفیت‌های حوزه صنایع خلاق و نرم از جمله صنایع دستی و گردشگری، تولید محتوا، خدمات اجتماعی، معماری وکسب‌وکارهای دیجیتال است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان و دانشگاهی و همچنین ویژگی های بالقوه‌ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این استان، با توسعه بسترهای اکوسیستم استارتاپی و همچنین جذب و افزایش انگیزه‌ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانیم شاهد توسعه استارتاپ‌های سیستان و بلوچستان در سطوح ملی و بین‌المللی باشیم.

شهیکی ادامه داد: تیم هایی که در مهلت قانونی تعیین شده ثبت نام خود را انجام داده اند، توسط تیم اجرایی صد استارتاپ و بنیاد برکت ارزیابی و وارد رویداد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۶۰ تیم در این رویداد شرکت دارند تاکید کرد: تیم های منتخب و برگزیده این رویداد نیز در پایان از حمایت مادی و معنوی سرمایه گذاران و شرکت‌های بخش خصوصی به منظور تجاری سازی و گسترش ایده و محصولات بهره مند می‌شوند که فرصت بسیار خوبی برای استارتاپ های فعال سیستان وبلوچستان محسوب می‌شود.
دسته بندی: اقتصادی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید