شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه معادن سیستان و بلوچستان

ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه معادن سیستان و بلوچستان

0
50
کد خبر: 71508
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خام‌فروشی معادن کار اشتباهی است و ما با ایجاد صنایع تبدیلی ظرفیت استفاده از معادن این استان را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی روز چهارشنبه در بازدید از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دارای ظرفیت‌های مناسبی است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند به اهداف عالی دست بیابد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب در زمینه مالکان اصلی انقلاب اسلامی افزود: این رسالت انقلاب اسلامی است که در راستای توانمندسازی مستضعفین اقدام کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه‌بر انجام کارهای کوتاه مدت باید اهداف راهبردی مناسب میان مدت و بلند مدت با توجه به ظرفیت‌های استان برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان سه ظرفیت مهم شامل مرز افغانستان، مرز پاکستان و دریا را دارد که بهره‌گیری از این موارد توسعه منطقه را در پی دارد.

کرمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان باید به هاب واردات دام در کشور تبدیل شود افزود: ما ظرفیت‌های مناسبی در بخش‌های صادرات، بنادر، بخش ترانزیت بین الملل و وسعت استان داریم.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان گفت: باید کارهای زیرساختی مناسبی در این استان برای توسعه همه جانبه آن انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه شرکت‌های تعاونی دانش بنیان در زمینه توانمندسازی اقتصادی اظهارداشت: باید از ظرفیت این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه روستا در تولید افزود: ما باید ساخت مسکن و ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاها را مورد توجه قرار دهیم.

کرمی با تاکید بر اهمیت و توانمندسازی مردم و ایجاد ثروت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید اقدامات مناسب از جمله ارائه آموزش‌های لازم در زمینه اقتصاد قوی و دانش بنیان در سطح استان انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت اشتغال بخش خانگی اظهارداشت: باید آموزش و امکانات لازم را در اختیار مردم برای ایجاد اشتغال خانگی قرار دهیم.

وی با اشاره به جایگاه ایده‌پردازی‌ها در پیشگیری از ایجاد یاس و ناامیدی بر اهمیت استفاده از توانمندی جوانان خوش فکر در سطح جامعه در راستای رشد و توسعه استان تاکید کرد.

کرمی با اشاره به اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزود: با ارتباط قوی و برنامه ریزی‌ شده شاهد روند رو به رشد و توسعه صنعت خواهیم بود بنابراین در سطح استان ارتباط این دو باید تقویت شود.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید