شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » هشدار سطح زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان

هشدار سطح زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان

0
60
کد خبر: 71490
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی استان از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد خبر داد.

به گزارش میار ؛ محسن حیدری در زاهدان ضمن اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد توسط اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 9 و 10 اسفندماه بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: عمده فعالیت این سامانه در نیمه شمالی و جنوب شرق استان به ویژه برای زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه و نیمروز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی موقتی و محدود معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها همچنین لغزندگی جاده‌ها و کاهش موقتی دما وجود دارد. توصیه می‌شود در سفرهای برون شهری و در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان و تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها خودداری شود.

حیدری گفت:  براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در شمال و نوار شرقی استان به تدریج از شدت وزش باد کاسته خواهد شد، بعدازظهر امروز احتمال افزایش موقتی غبار در مناطق مرکزی و شرق استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه در شمال و شمال غرب استان وزش بادنسبتاشدید و گردوخاک انتظار می‌رود. از اواخر وقت دوشنبه با ورود موج بارشی در سطح استان افزایش ابر سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی استان شرایط برای رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد فراهم است.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید