شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » برخورد جدی راهنمایی و رانندگی با خودروهای پلاک مخدوش در سیستان و بلوچستان

برخورد جدی راهنمایی و رانندگی با خودروهای پلاک مخدوش در سیستان و بلوچستان

0
50
کد خبر: 71481
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راهنمایی و رانندگی حضور ویژه در کنترل ترددهای جاده‌ای داشته باشد و با رانندگان پرخطر و خودروهای پلاک مخدوش برخورد و خودرو را متوقف کند.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی شامگاه پنجشنبه در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهارداشت: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای تکلیف دارند و باید با اهتمام ویژه‌ای در این رابطه داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، سفرهای نوروزی امسال زودتر آغاز خواهد شد و فرمانداران باید کمیته های مرتبط را تشکیل و موضوعات را با جدیت پیگیری کنند و مصوبات بدقت اجرا و نحوه اجرای آن نیز رصد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در بازه زمانی پیش رو مدیران در بحث کنترل و اجرای اقدامات نوآورانه و پیشگیرانه در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: درست است که بخشی از تصادفات به وضعیت جاده‌های استان بر می گردد اما این دلیل نمی‌شود که این وضعیت را بپذیریم چرا که آمار بالای تصادفات در استان فقط به دلیل وضعیت جاده‌ها نیست و آمارها نشان می‌دهد بخشی از تصادفات به سایر عوامل از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز بر می‌گردد.

کرمی افزود: هر تصادف یک مصیبت برای یک خانواده و برای جامعه است چرا که نیروی انسانی توانمند و کارآمد یک سرمایه برای جامعه است و حفظ این نیروی انسانی وظیفه مسوولان است و هر مسوولی که در انجام وظایف سهل انگاری کند باید پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی با تولید محتواهای مناسب از طریق صدا و سیما، فضای مجازی، ظرفیت دانش آموزان، تریبون های نماز جمعه و مساجد باید انجام شود و همچنین رانندگان اصناف مختلف با جلسات حضوری آگاه سازی شوند.
دسته بندی: اجتماعی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید