جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سنجش ۷۰۰ نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به پایه اول ابتدایی انجام شد

سنجش ۷۰۰ نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به پایه اول ابتدایی انجام شد

0
57
کد خبر: 71478
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۷۰۰ نوآموز این استان از بهمن تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

به گزارش میار ؛ ذبیح الله اللهی اظهارداشت: در سال‌های گذشته سنجش این گروه، در فصل تابستان انجام می‌شد اما امسال برای نخستین بار برنامه سنجش در طول سال تحصیل انجام می‌گیرد به این صورت که از اول بهمن امسال آغاز شده و تا مهر سال آینده پایان می‌یابد.

وی با اشاره به شیوه نام‌نویسی والدین افزود: اولیای گرامی لازم است وارد سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود my.medu.ir شده و پس از احراز هویت و گذراندن مراحل پرداخت و ثبت نام به صورت الکترونیکی، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت می‌کنند و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه کنند یعنی بر خلاف سال‌ های گذشته، دانش آموز اول سنجش را انجام می‌ دهد و بعد ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس تکمیل خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی(سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز ‌تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

اللهی اظهارداشت: امسال پیش‌بینی می‌شود در قالب طرح سنجش آموزشی، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی ۱۰۰ هزار نفر از نوآموزان استان مورد سنجش قرار گیرند.

وی از افزایش مراکز جامع سنجش در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این اداره در نظر دارد امسال ۱۵ مرکز جدید جامع سنجش که اطلاعات آنها برای تایید به تهران ارسال شده است را به مجموع مراکز موجود اضافه کند شاهد افزایش سرعت و کیفیت در سنجش نوآموزان استان باشیم.
دسته بندی: اجتماعی / سلامت / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید