دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » حجم مبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از مرز ۲ میلیون تن گذشت

حجم مبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از مرز ۲ میلیون تن گذشت

0
53
کد خبر: 71463
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و مجموع ترانزیت ورودی و خروجی در پایانه‌های میلک و میرجاوه در شمال استان به ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۳۰۷ تن کالا رسید.

به گزارش میار ؛ ایوب کُرد روز شه‌شنبه اظهارداشت: جابجایی این حجم از کالا توسط ۹۲ هزار و ۹۴۶ دستگاه کامیون در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این میزان کالا یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۳۶۳ تن مربوط به پایانه مرزی میرجاوه و ۵۰۵ هزار و ۹۴۴ تن کالا نیز به پایانه مرزی میلک اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت :عمده‌ترین کالاهای صادراتی از این پایانه‌های مرزی گاز مایع ،هیدروکربن،بنزین، سیمان و لبنیات بوده است.

وی افزود: هم‌اینک به طور متوسط روزانه بیش‌از ۴۷۰ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌کنند.

کُرد اظهارداشت: ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه فرصت های تجاری بسیار مطلوبی را برای منطقه فراهم کرده تا از ظرفیت پایانه‌های مرزی به بهترین نحو در رونق اقتصاد بهره گرفت و در این راستا تمام تلاش این اداره‌کل فراهم کردن زیر ساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای پاکستان و افغانستان است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید