چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۵ هزار بوته آناناس برای نخستین بار در شهرستان زرآباد کشت شد

۵ هزار بوته آناناس برای نخستین بار در شهرستان زرآباد کشت شد

0
71
کد خبر: 71452
مدیر جهاد کشاورزی زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار اصله نهال آناناس رقم ‏MD‏۲ با بهره‌گیری از سیستم آبیاری قطره‌ای و زیر سایبان با هدف تنوع‌بخشی در کشت و تولید محصولات با ارزش اقتصادی بالا برای ‏اولین در این شهرستان کشت ‏شده است.‏

به گزارش میار ؛ محمدامین هوت روز یکشنبه اظهارداشت: آناناس یکی از میوه‌هایی هست که در شرایط اقلیمی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری کشت، و میوه آن سرشار از انواع ‏ویتامین‌ها و مواد معدنی است.‏

وی بیان کرد: نوار ساحلی سیستان و بلوچستان در محدوده چابهار و کنارک با توجه به آب و هوای مساعد و بهاری به عنوان گلخانه طبیعی ایران مطرح است و بهترین شرایط برای کشت و توسعه آناناس را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زرآباد با تاکید بر افزایش سطح گلخانه‌ها خاطرنشان کرد: کشت گلخانه‌ای به دلیل سودآوری، مصرف کم آب و محصول دهی بالا مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است و برای توسعه آن حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: چابهار و کنارک با میانگین دمای ۱۶ تا ۳۲ درجه بهترین موقعیت برای ایجاد گلخانه و کشت‌هایی نظیر آناناس را دارند و میزان تابش و خاک این منطقه نیز از سایر نقاط ایران برای گلخانه بهتر است.

هوت ادامه داد: کشت میوه‌های گرمسیری و گلخانه در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و برای این اقدام تمامی زمینه‌ها را فراهم و حمایت می‌کنیم.

وی افزود: کشت انواع محصولات گرمسیری و گلخانه‌ای بویژه آناناس می‌تواند به مشکل اشتغال و توسعه این منطقه کمک کند.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید