دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین در چابهار برگزار شد

جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین در چابهار برگزار شد

0
80
کد خبر: 71449
جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین در سواحل مکران با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی، موسیقی، سوغات و آداب رسوم مردم سیستان و بلوچستان در چابهار آغاز شد.

به گزارش میار ؛ معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار اظهارداشت: جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین در سواحل مکران در محل پارک ۱۰۰ هکتاری بهاران دریا بزرگ با ۲۱۷ غرفه از ۲۱ استان کشور و با شرکت بیش‌از سه هزار نفر آغاز شده و تا دوم اسفندماه ادامه دارد.

جواد سپاهی افزود: در این نمایشگاه که در فضای باز و در جوار آب‌های اقیانوسی برپا شده برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری توسط هنرمندان ایران زمین اجرا می‌شود تا گردشگران، مسافران و شهروندان سیستان و بلوچستان لحظات خوشی را در ایام پایانی سال تجربه کنند.

وی گفت: در این جشنواره هنر دست زنان بلوچ از جمله سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال و انواع صنایع دستی ساخته شده از داز(نخل وحشی) به نمایش گذاشته شده تا علاوه‌بر معرفی آثار این خطه از ایران اسلامی، بازار فروش را برای این محصولات پیدا کنند.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه ۳۰ سیاه چادر توسط روستاییان و عشایر از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان برپا شده و با پخت نان و شیرینی محلی و سوغات از بازدیدکنندگان پذیرایی و استقبال می‌کنند، تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف اداری، سازمان‌ها و نهادها و دانشگاه‌ها نیز دستاوردها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری، گردشگری، آداب و رسوم، موسیقی، هنر و آیین‌ها به نمایش گذاشته‌اند تا نقشی مهم در معرفی این استان و جذب سرمایه گذاری‌ها داشته باشند.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید