یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » افتتاح اداره آموزش و پرورش شهرستان زرآباد

افتتاح اداره آموزش و پرورش شهرستان زرآباد

0
80
کد خبر: 71440
اره آموزش و پرورش شهرستان زرآباد با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان، مسوولان محلی و قشرهای مختلف مردم افتتاح شد.

به گزارش میار ؛ وزیر آموزش و پرورش در سفر به چابهار مورد استقبال معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار چابهار و مدیرکل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

یوسف نوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور بر مزار شهید عارف هوتی از شهدای کنارک به مقام شامخ‌ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

وی در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان قرار است در جشنواره طلایه داران خلیج فارس در چابهار شرکت کند.

بررسی مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و دیدار با مردم و مسوولان از دیگر برنامه وزیر آموزش و پرورش به جنوب سیستان و بلوچستان است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سرانه فضای آموزشی در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه کمتر از ۲ مترمربع است و برای رسیدن به سرانه استاندارد کشور یعنی هشت مترمربع به ازای هر دانش آموز فاصله معنا دار بیش‌از ۶ مترمربع دارد.

معین الدین سعیدی افزود: شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری برای رسیدن به سرانه استاندارد هشت مترمربعی کشور نیازمند ساخت حداقل پنج هزار کلاس درس جدید هستند تا بتوان دانش آموزان محروم از کلاس درس استاندارد بهره مند شوند.

وی بیان کرد:تمامی مدارس شهر چابهار در ۲ شیفت مشغول به تحصیل هستند و سرانه فضای آموزشی در حد ۵۰ سانتی‌مترمربع است.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نوسازی مدارس و مسوولان استانی و کشوری درخواست فوری می‌شود از طریق ظرفیت خیران و اعتبارات دولتی مشکلات کمبود فضای آموزشی را برطرف کنند،

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اداره آموزش و پرورش در بخش های ساربوک و تلنگ قصرقند، بخش پیرسهراب چابهار، بخش باهوکلات دشتیاری و بخش کهیر شهرستان کنارک از ضرورت‌های مهم است که امیدوارم توسط دولت مردمی آیت الله رئیسی پیگیری شود.

هم‌اینک بیش‌از ۸۰ هزار دانش آموز در مدارس سیستان و بلوچستان مشغول تحصیل هستند.

سیستان و بلوچستان از نظر رشد موالید در کشور رتبه سوم را دارد و سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار دانش آموز در این استان وارد آموزش و پرورش می‌شوند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید