شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » طرح بخش کشاورزی سیب و سوران آماده بهره‌برداری است

طرح بخش کشاورزی سیب و سوران آماده بهره‌برداری است

0
52
کد خبر: 71390
مدیر جهادکشاورزی سیب و سوران در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۱ طرح بخش کشاورزی با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال گرامیداشت ایام الله دهه فجر در این شهرستان اماده افتتاح است.

به گزارش میار ؛ محمدحنیف سپاهی روز یکشنبه اظهارداشت: این طرح‌ها در بخش‌های باغبانی، دام و طیور، آب و خاک و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۶۳۰نفر بصورت مستقیم در شهرستان سیب و سوران ایجاد اشتغال می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی سیب و سوران شاخص‌ترین طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان را گرامیداشت ایام الله دهه فجر ساخت گلخانه، مرغداری و ساخت سردخانه عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: مهرستان دارای پنج هزار و ۲۰۰ هکتار باغات انواع میوه و پنج هزار هکتار زمین زراعی است که خرما، گندم، جو و ذرت علوفه‌ای عمده محصولات بخش کشاورزی آن را تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان؛ ۵۱۳ طرح بخش کشاورزی با سرمایه گذاری۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی در گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده بهره‌برداری است.

سیدمحمدرضا سید حسینی اظهارداشت: طرح‌های بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، آب و خاک و امور فنی مهندسی، امور عشایری، شیلات آب‌های داخلی، شیلات آبهای فراساحلی، سازمان تعاون روستایی، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیریت ترویج کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی طرح‌های افتتاحیه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ویژه ایام الله دههٔ فجر را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها برای بیش‌ از ۱۰ هزار نفر شغل دائم و حدود ۶ هزار نفر نیز در سیستان و بلوچستان شغل موقت ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش‌ از ۲۰ هزار خانوار روستایی و عشایری از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

مهرستان با دارا بودن چهار دهستان، ۲ بخش مرکزی و یک شهر در ۴۵۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید