سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » آموزش و پرورش » ۲۲۹ کلاس درس کانکسی سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شد

۲۲۹ کلاس درس کانکسی سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شد

0
65
کد خبر: 71364
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰۰ کلاس درس کانکسی مستقل و غیرمستقل در این استان وجود دارد که امسال از محل منابع ملی و با ورود بنیاد برکت و کمک خیران ۲۲۹ کلاس آن جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش میار ؛ میثم لکزایی روز سه‌شنبه اظهارداشت: یکی از مصوبات شورای راهبردی قرارگاه جهادی کشور، ارتقای سرانه فضاهای آموزشی استان بوده که با هم‌افزایی انجام شده بین دولت، خیران و نهادهای انقلابی، سرانه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان در سالجاری از عدد ۳.۳ به ۳.۸ متر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای کامل مصوبه نیازمند اعتبارات هستیم، افزود: با پیش بینی‌های انجام شده، برای رسیدن سرانه فضای آموزشی به چهار متر مربع هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال پیگیری هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این برآورد بر اساس جمعیت فعلی دانش آموزان و به تعداد ۸۰۰ هزار نفر در استان است که باید رشد سالانه جمعیت دانش آموزی و ورود بازماندگان از تحصیل به مدارس نوساز را به آن اضافه کنیم.

وی بیان کرد: در یکسال اخیر و با نگاه ویژه مسوولان در دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی سیستان و بلوچستان رشد ۱۰۰درصدی داشته و در کنار آن موضوع مشارکت و همراهی خیران نیز بصورت گسترده و همه جانبه‌ای مشهود است.

لکزایی ادامه داد: در راستای توجه ویژه دولت به مناطق کم برخوردار، بالاترین رقم اعتبار در حوزه فضاهای آموزشی در بین استان‌های کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و شرایط ویژه استان در حوزه ساخت و ساز مدارس و ضرورت بیش‌ از پیش توسعه این شاخص، نیازمند همراهی و نگاه خاص مسوولان ستادی و ملی به این مهم است که می‌توان از توجه ویژه دولت سیزدهم در مسیر تحقق اهداف تعریف شده به نیکی یاد کرد.

وی اظهارداشت: با هدف افزایش نرخ سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و رفع نگرانی کمبود کلاس درس، به دنبال توسعه و تجهیز کارگاه‌های ساخت وساز و جذب به موقع اعتبارات بوده و سعی خواهد شد که هر سال این رقم رشد داشته باشد.
دسته بندی: آموزش و پرورش / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید