یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۱۰۰ درصد گندمزارهای ایرانشهر زیر کشت قراردادی قرار گرفت

۱۰۰ درصد گندمزارهای ایرانشهر زیر کشت قراردادی قرار گرفت

0
52
کد خبر: 71276
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: با تلاش همکاران مدیریت جهاد کشاورزی، غله و خدمات بازرگانی، شرکت خدمات حمایتی و کشاورزان، صد درصد گندمزارهای این شهرستان زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

به گزارش میار ؛ مجیدفیاضی روز یکشنبه اظهارداشت: خوشبختانه امسال کشاورزان ایرانشهری چهار هزار و ۲۰۰ هکتار گندم در منطقه کشت کرده‌اندکه نسبت به سال گذشته ۷۰۰ هکتار رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین گندمزارهای کشت شده در شهرستان ایرانشهر در بخش مرکزی است افزود: بیش‌از ۸۰۰ نفر در امر کاشت و برداشت گندم در سطح این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: ایرانشهر اولین شهرستان در استان سیستان و بلوچستان هست که کل گندمزارهای آن زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: توسعه کشت قراردادی گندم برای تامین امنیت غذایی با استفاده از الگوی کشت مناسب و رسیدن به بهره‌وری تولید، افزایش ارزش افزوده، کاهش ضایعات و تعادل قیمت ضروری بوده و انجام آن در اولویت جهاد کشاورزی است.

فیاضی تصریح کرد: در این نوع کشت و کار، خریدار که معمولا شرکت‌ها و صنایع غذایی هستند، موظف به تعیین بهترین الگوی کشت، تامین نهاده‌های تولید با قیمت مناسب، آموزش و ترویج کشاورزان و بازاریابی می شوند و تمرکز کشاورزان روی برنامه ریزی تولید محصول باکیفیت با کمترین هزینه است و دیگر دغدغه‌ای برای فروش محصول خود نخواهد داشت که همین امر موجب عزت و اقتدار کشاورزان می شود.

وی اظهارداشت: اگر کشت قراردادی گندم سرلوحه کشاورزان قرار گیرد و خرید محصولات هم بر اساس کیفیت مورد نظر باشد، پیشرفت خوبی در کشت قراردادی و افزایش تولید گندم اتفاق خواهد افتاد.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید