جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » مشارکت ۴۵۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان

مشارکت ۴۵۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان

0
53
کد خبر: 71268
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مجموع آورده خیرین در حوزه مدرسه سازی پارسال ۲۱۴ میلیارد تومان بوده که امسال به ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش میار ؛ میثم لک زایی روز شنبه اظهارداشت: دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد به طوریکه در سال ۱۴۰۰، به حوزه فضای آموزشی استان یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و برای سال ۱۴۰۱ نیز یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که تا امروز بیش‌از ۵۰۰ میلیارد تومان از محل این ردیف اعتباری، برای بحث ساخت و تجهیز مدارس تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از محل این منابع در پایان آذرماه ، تعدادیک‌هزار و ۱۷۸ کلاس درس جهت استفاده دانش آموزان تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شده است، افزود: هم‌اینک حدود یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس با همراهی نهادهای انقلابی و خیرین در دست احداث در استان داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در یکسال اخیر و با نگاه ویژه مسولان در دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی این استان رشد ۱۰۰درصدی داشته و در کنار آن موضوع مشارکت و همراهی خیران نیز بصورت گسترده و همه جانبه‌ای مشهود است.

وی بیان کرد: در راستای توجه ویژه دولت به مناطق کم برخوردار، بالاترین رقم اعتبار در حوزه فضاهای آموزشی در بین استانهای کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و شرایط ویژه استان در حوزه ساخت و ساز مدارس و ضرورت بیش از پیش توسعه این شاخص، نیازمند همراهی و نگاه خاص مسولان ستادی و ملی به این مهم است که می توان از توجه ویژه دولت سیزدهم در مسیر تحقق اهداف تعریف شده به نیکی یاد کرد.

لک زایی اظهارداشت: با هدف افزایش نرخ سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و رفع نگرانی کمبود کلاس درس، به دنبال توسعه و تجهیز کارگاه های ساخت و ساز و جذب به موقع اعتبارات بوده و سعی خواهد شد که هر سال این رقم رشد داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیش‌از یک‌هزار کلاس درس با اعتبار چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال امسال در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: افتتاح مدارس در این استان در مقایسه با سال گذشته رشد بیش‌از ۴۰ درصدی داشته است.

وی افزود: امسال در راستای بهره‌مندی دانش آموزان از تجهیزات الکترونیکی هوشمند ۵۰۰ کلاس درس سیستان و بلوچستان به همت خیران به این امکانات مجهز شد.

میثم لک‌زایی اظهارداشت: در سال‌های اخیر در کنار موضوع مدرسه سازی، فرآیندهای مختلفی از قبیل تجهیز کلاس‌های درس به تجهیزات و فناوری های روز نیز در دستور کار قرار داشته و دارد.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری های لازم و همراهی مجموعه های گوناگون غیردولتی، بسیاری از مشکلات و موانع در مسیر دستیابی دانش آموزان استان به امکانات رفع شد و خبرهای امید آفرینی در راه است.
دسته بندی: شهری / فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید