جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » ارتفاع موج در دریای عمان به ۱.۵ متر می‌رسد

ارتفاع موج در دریای عمان به ۱.۵ متر می‌رسد

0
64
کد خبر: 71258
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدرو هشدار سطح زرد این اداره‌کل گفت: پیش‌بینی می‌شود از روز چهارشنبه به سبب وزش باد شدید ارتفاع موج در دریای عمان به یک تا ۱.۵متر برسد.

به گزارش میار ؛ محسن حیدری شامگاه سه‌شنبه از وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین یک تا ۱.۵ متر طی روز چهارشنبه در دریای عمان، مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خبر داد.

وی بیان کرد: از عصر چهارشنبه تا پیش از ظهر پنجشنبه۲۹ دی بارش باران رعد برق وزش باد نسبتا شدید از سمت غرب با سرعت حدود ۳۵تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت بر روی دریا عمان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر این مخاطره خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش آسیب و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی،خودداری از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل را توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن هست در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
دسته بندی: محیط زیست / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید