جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سیستان و بلوچستان حدود ۵۰ مدرسه استثنایی نیاز دارد

سیستان و بلوچستان حدود ۵۰ مدرسه استثنایی نیاز دارد

0
69
کد خبر: 71249
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به وجود سه هزار و ۲۵۲ دانش آموز استثنایی نیازمند ۴۹ مدرسه جدید است.

به گزارش میار ؛ ذبیح الله اللهی روز سه شنبه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت و وسعت استان ۸۵ کد مدرسه مصوب استثنائی دارد که هم‌اینک تنها ۳۶ مدرسه برای این دانش آموزان در استان دایر است.

وی ادامه داد: برای نیازمندترین دانش آموزان و فرشتگان زمینی یعنی دانش آموزان استثنایی حرکت بسیار ارزنده‌ای به سمت عدالت ترجیحی آموزشی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است چرا که هم‌اینک در ۱۱ منطقه آموزشی این استان حتی کلاس نیز برای این دسته از دانش آموزان دایر نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین به دلیل کمبود فضاهای آموزشی در برخی مدارس موجود نیز دانش آموزان با تعداد بالاتر از حد نصاب فضای آموزشی در مدارس در حال تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: ضروری است خیران مدرسه ساز به احداث مدارس ویژه این دانش آموزان در سیستان و بلوچستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

الهی از سنجش نوآموزان در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از ابتدای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان از اول خردادماه تاکنون در قالب ۵۴ پایگاه ثابت و سیار ۹۸ هزار و ۴۹۹ نفر از نوآموران استان سنجش شدند که شامل ۸۸ هزار و ۳۰۲ نفر نوآموزان بدو ورود به مدرسه، هفت هزار و ۴۰۴ نفر ورود به مقطع پیش دبستانی و ۲ هزار و ۷۹۳ نفر نیز جا مانده از سنجش سال گذشته بودند.

وی بیان کرد: فرآیند سنجش در این پایگاه‌ها برای ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شامل سنجش بینایی، شنوایی، مراقبت‌های بهداشتی، ارزیابی‌های پزشکی و بررسی آمادگی تحصیلی و روانی نوآموزان بوده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید