یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » امدادرسانی به ۹۵ حادثه دیده عشایر شهرستان نیمروز

امدادرسانی به ۹۵ حادثه دیده عشایر شهرستان نیمروز

0
51
کد خبر: 71227
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: براثر برودت هوا و سرمای شدید ۹۵ نفر در قالب ۱۹ خانوار از عشایر دامدار تالاب بین‌المللی هامون در محدوده شهرستان نیمروز که دچار مشکل شده بودند توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

به گزارش میار ؛ علیرضا میربهاء الدین روز یکشنبه اظهارداشت: با توجه به برودت هوا، بین آسیب دیدگان عشایر شمال سیستان و بلوچستان بسته‌های غذایی، چادر امدادی و پتو توسط نیروهای هلال احمر توزیع شد.

وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر همچنین به سیلزدگان، حادثه دیدگان آتش سوزی کپرها در کنارک و عشایر شهرستان هامون خدمات رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۷ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه موقت در استان با ۲۱۰ نفر امدادگر برای خدمات رسانی به شهروندان و مسافران فعال است.

وی اظهارداشت: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های امداد و نجات بصورت آماده باش کامل هستند.

میربهاء الدین از فعالیت یک فروند بالگرد در اجرای این طرح خبر داد و اظهارداشت: ۶۷ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس، وانت کمکدار نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث آماده به کارگیری است.

وی بیان کرد: هموطنان در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زابل با منفی ۱۱.۲ درجه سانتیگراد رکورد ۵۹ ساله خودش را شکست.

محسن حیدری اظهارداشت: دمای هوای زابل روز گذشته به منفی ۱۱.۲ درجه سانتیگراد رسید که در ۵۹ سال اخیر بی‌سابقه بوده و همچنین کمترین دمای رخ داده در دیماه سال‌های گذشته به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد رسیده بود که مربوط به سال ۱۳۸۶ بوده است.

وی افزود: شهرستان مرزی میرجاوه با کمترین دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی این شهر در این تاریخ به منفی ۹.۲ درجه سانتیگراد رسید که کمترین دمای ثبت شده در تاریخ تاسیس ایستگاه هواشناسی در سال ۱۳۸۴ تاکنون بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداقل دمای زاهدان در دیماه ۱۴۰۱ به منفی ۱۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده که در ۱۰سال اخیر این عدد بی سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: حداقل مطلق دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی زهک در این تاریخ منفی ۹.۵ درجه سانتیگراد است که این دما در دیماه ۲۸ سال اخیر کاملآ بی سابقه بوده و کمترین دمای ثبت شده در سال ۱۳۸۶ رخ داده است.

وی افزود: یخبندان شبانه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان همچنان تداوم دارد که تا چهارشنبه بتدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.
دسته بندی: شهری / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید