یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » سرما و وزش باد شدید ادارات منطقه سیستان را تعطیل کرد

سرما و وزش باد شدید ادارات منطقه سیستان را تعطیل کرد

0
58
کد خبر: 71212
معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بروز هوای سرد و ورزش باد شدید سبب شد امروز/پنجشنبه/ تمامی ادارات شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز تعطیل شود.

به گزارش میار ؛ روح الله سرگزی اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی صبح امروز سرعت ورزش باد در منطقه سیستان به بیش‌از ۹۷ کیلومتر بر ساعت و دمای هوا به حدود منفی هشت درجه رسید که بروز این ۲ پدیده در کنار هم سبب اتخاذ این تصمیم شد.

وی ادامه داد: البته ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان به منظور رفاه حال شهروندان شامل این مصوبه نمی‌شوند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به برودت هوا در ادارات سایر شهرستان‌های این استان امروز ادارات با یک ساعت و نیم تاخیر آغاز شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان‌ و بلوچستان در شبانه‌روز گذشته از ۷۳ ایستگاه هواشناسی و بارسنجی این استان گزارش بارندگی ثبت شده است‎.‎

محسن حیدری اظهارداشت: از ۷۳ ایستگاه هواشناسی و بارسنجی گزارش باران داشته‌ایم که زاهدان هفت میلی‌متر، خاش ۵.۶، درودی نرون از توابع شهرستان تفتان ۳۷، زابل ۷.۵، زهک ۱۲.۳ و هامون۱۲.۱ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: با خروج سامانه بارشی از سیستان و بلوچستان شاهد پدیده مه بودیم به‌طوریکه میزان دید در منطقه فرودگاهی زاهدان به ۵۰ متر رسید و همچنین کاهش دما ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای برای نیمه شمالی و مرکزی و جنوبی خواهم داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:شهروندان ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری نسبت به تامین، توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی کنترل ضدیخ رادیاتور خودروها، احتیاط در عملیات بتن ریزی و استفاده از لباس گرم اقدام کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان تأمین حامل های انرژی، محافظت از محصولات کشاورزی، تخلیه آب سمپاش‌ها و سامانه های آبیاری تحت فشار، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، تنظیم دما و رطوبت و تهیه سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری ها، دامداری ها و گلخانه ها، محافظت از دام در برابر سرما و نگهداری آن در مکان مناسب و شکستن یخ سطح آب و هوادهی استخرهای پرورش ماهی برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند

حیدری اظهارداشت: با توجه به مواج بودن دریا منع شنا و تفریحات دریایی احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط تمامی فعالان دریایی انجام شود.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید