یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » ۱۱ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است

۱۱ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است

0
180
کد خبر: 71205
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش میار ؛ داود شهرکی روز چهارشنبه با بیان اینکه توجه به گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای یکی از مهمترین ارکان اقتصاد محسوب می‌شود و ایجاد اشتغال پایدار، افزایش گردش سرمایه، تقویت فرهنگ و در نتیجه رونق پول ملی از آثار آن به شمار می‌رود، اظهارداشت: طرح‌های گردشگری بهره‌برداری شده این مدت در سیستان و بلوچستان عمدتا در زمینه بوم گردی و هتل داری بوده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و اجرای طرح‌های گردشگری، اقتصادی و اشتغال محور هست و در رفع مشکل بیکاری نقش موثری دارد، گفت: ۱۱ طرح بهره برداری شده در این استان زمینه ساز ایجاد اشتغال برای ۵۶ نفر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با موقعیت راهبردی و نیروی انسانی توانمند ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه گردشگری و صنایع دستی دارد که در صورت توجه و حمایت منجر به اشتغال و توسعه اقتصادی این منطقه می‌شود.

وی بیان کرد: صنایع دستی، سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال و انواع صنایع ساخته شده از صدف، برگ درختان نخل وحشی و حصیربافی سیستان و بلوچستان از اهمیت خاصی در ایجاد اشتغال برخوردار است.

شهرکی با اشاره به اهمیت توسعه بوم گردی در سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بوم‌گردی‌ها می‌تواند باعث بهبود و گسترش اشتغالزایی، افزایش آگاهی و دانش بومی و نگهداری از روستا و محیط زیست آن بعنوان یک سرمایه استراتژیک باشد.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به اینکه نماینده تاریخ و آداب و رسوم یک منطقه روستایی هستند همچون یک موزه عمل می‌کنند و می‌توانند در مدت اقامت یک یا چند روزه، تاریخ چند صد ساله یا هزاران ساله یک روستا را به همگان نشان دهند.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید