جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » هفت هزار میلیارد تومان طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

هفت هزار میلیارد تومان طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

0
53
کد خبر: 71131
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به همت دولت سیزدهم و به منظور رفع محرومیت و ارتقای شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب آشامیدنی، عملیات آبرسانی و رفع تنش آبی بیش‌از ۲ هزار و ۸۰۰ روستای این استان با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

به گزارش میار ؛ علیرضا قاسمی روز دوشنبه اظهارداشت: با اتمام طرح بزرگ جهاد آبرسانی میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی با یک جهش ۲۰ درصدی از متوسط کشوری بالاتر می‌رود.

وی با اشاره به سه طرح بزرگ آبرسانی در سیستان و بلوچستان افزود: آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی، آبرسانی به ۵۰۰ روستا در قالب طرح خیران آبرسان وزارت نیرو و آبرسانی به ۵۹۹ روستا در قالب مجتمع‌های روستایی برای بهره‌مندی نیمی از جمعیت روستایی استان در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان طرح جهاد آبرسانی را بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در سطح کشور از لحاظ حجم عملیات اجرایی و مبلغ برآورد دانست و افزود: هشت هزار کیلومتر لوله‌گذاری، احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت بیش‌از ۲۴۰ هزار مترمکعب و ۱۸۰ باب ایستگاه پمپاژ با برآورد اولیه هفت هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود.

وی افرود: تاکنون ۷۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری، شامل ۱۳۵ کیلومتر خطوط انتقال و ۶۵۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.

قاسمی ادامه داد: در قالب طرح خیرین نیز ۱۲۵ روستا به همت بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، از خیران بنام کشور و مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان، آب‌رسانی خواهد شد که در این راستا ۱۲۱ کیلومتر لوله تهیه و در مرحله اجرا قرار دارد.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید