سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » ۲۵۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان به بیت المال بازگشت

۲۵۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان به بیت المال بازگشت

0
72
کد خبر: 71118
معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بازگشت ۲۵۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی این استان به بیت المال در سالجاری خبر داد.

به گزارش میار ؛ حسینعلی کریمی اظهارداشت: این اراضی به ارزش بیش‌از ۵۰۰ میلیارد تومان در سالجاری رفع تصرف، خلع ید و به دولت اعائده شده است.

وی ادامه داد: عمده رفع تصرفات صورت گرفته این مدت در سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های زاهدان و سراوان به ثبت رسیده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با قدردانی از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان یادآور شد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از تمام توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: یگان حفاظت این اداره‌کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می‌کند.

کریمی گفت: پدیده شوم زمین خواری و تصرف اراضی از طرف اشخاص سودجو به صورت سازماندهی شده به انجام می‌رسد و در این بین اشخاص دیگر از قبیل صاحبان و رانندگان ماشین آلات سنگین، بناها و کارگران بدون اطلاع از قوانین و ناآگاهانه با زمین خواران همکاری می‌کنند لذا صاحبان ماشین‌آلات سنگین بناها و کارگران توجه داشته باشند، در صورت هرگونه همکاری با متصرفین اراضی در جهت تسطیح زمین و آماده‌سازی ساخت‌وساز غیرمجاز ماشین‌آلات و وسایل آنان جهت فرایند قضایی توقیف و برای افراد پرونده قضایی تشکیل می‌شود، پس از همکاری با کارفرما فاقد پروانه ساختمانی خودداری کنند.

وی افزود: اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره‌کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۶۵۶ یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان برای تماس و اطلاع‌رسانی شهروندان گرامی در مورد تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به اراضی دولتی تعیین شده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید