یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » توزیع‌ بیش از۱۹۰ هزار اصله نهال مثمر در سیستان و بلوچستان

توزیع‌ بیش از۱۹۰ هزار اصله نهال مثمر در سیستان و بلوچستان

0
75
کد خبر: 70862
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۰ هزار و ۵۳۰ اصله نهال میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری، میوه‌های خشک و گیاهان دارویی به صورت یارانه‌ای بین کشاورزان استان توزیع شد.

به گزارش میار ؛ امان اله طوقی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه باغات انواع میوه بویژه میوه‌های گرمسیری نظیر موز، انبه، پاپایا و گواوا دارد که این سازمان به منظور تامین نیاز داخل و ارزآوری با صادرات برای کشور توسعه باغات را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری، دانه دار، هسته دار، دانه ریز، میوه‌های خشک، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در ۱۰۰ هزار هکتار از باغات استان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغ شده از وزارت جهاد کشاورزی با همکاری اتاق اصناف کشاورزی ۱۰۰ هزار هکتار باغات استان شناسنامه دار می‌شوند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی در راستای افزایش کمی و کیفی تولید، اصلاح باغات و بهره وری از عوامل و منابع تولید، هویت بخشی صنفی به باغداران و بسترسازی در راستای ایجاد و اتصال حلقه‌های زنجیره تولید،تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی و توسعه صادرات از مهمترین اهداف تعریف شده در این طرح است.  

طوقی افزود: شناسنامه باغی مدرک رسمی حاوی مشخصات کامل فنی و تخصصی باغات به منظور شناسایی و ساماندهی آمار عرصه‌های باغی است، که حداقل سالی یکبار مورد بازدید میدانی و راستی آزمایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هدف شناسنامه باغی فراهم آوردن امکان استفاده و بهره‌برداری از آمار دقیق باغداران در راستای توسعه صادرات است.  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برنامه ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی در راستای افزایش کمی و کیفی تولید، اصلاح باغات و بهره‌وری از عوامل و منابع تولید، هویت بخشی صنفی به باغداران و بسترسازی در راستای ایجاد و اتصال حلقه‌های زنجیره تولید و تکمیل زنجیره ارزش محصولات باغی از مهمترین اهداف تعریف شده در این طرح است.

دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید