یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » رسانه » برگزاری دوره تخصصی سواد فضای مجازی «نشا» در زاهدان

برگزاری دوره تخصصی سواد فضای مجازی «نشا» در زاهدان

0
106
کد خبر: 70825
نخستین دوره تخصصی سواد فضای مجازی ویژه مدرسین و مربیان سواد فضای مجازی با رویکرد نوجوان و خانواده در زاهدان و منطقه سیستان برگزار شد.

به گزارش میار ؛ نخستین دوره تخصصی سواد فضای مجازی با عنوان «نشا» و با هدف ارتقای سطح مربیان و مدرسین سواد فضای مجازی شمال استان و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتقای فرهنگ کاربری در فضای مجازی به صورت هم زمان در زاهدان و منطقه سیستان برگزار شد.

این دوره با رویکرد نوجوان و خانواده در ۹ سرفصل متشکل از سه استاد کشوری و ۲ استاد استانی با عناوین هدف، برنامه ریزی و فضای مجازی، نوجوان دیجیتال، سلبریتی و فرهنگ شهرت،هویت شناسی نوجوان،تکنیک های اقناعی در رسانه، فیک نیوز و اخبار جعلی، کسب و کار و فضای مجازی، راهکار های مدیریت رسانه در خانواده و فنون سخنرانی و ارائه موثر برگزار شد.

مربیان و مدرسین حاضر در دوره تخصصی سواد فضای مجازی"نشا"، متشکل از ۳۲ خانم و هشت آقا هستند که عموما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، مربیان و معلمان آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه هستندکه بعد از اعلام نتایج آزمون دوره، برگزیدگان از هفته آخر آبان سالجاری، برای ایفای نقش در حوزه سواد فضای مجازی در جمع دانش آموزان و والدین، به مدارس سطح شهر زاهدان معرفی و اعزام می‌شوند.

لازم به ذکر است مربیان و مدرسین حاضر در این دوره، با قبولی در مصاحبه‌های حضوری و کسب موفقیت در آزمون‌های دوره مقدماتی سواد فضای مجازی توانسته‌اند خود را به دوره تخصصی نشا برسانند.

دوره مقدماتی با ۹ سرفصل که شامل مبانی سواد فضای مجازی، سواد بازی‌های دیجیتال، تکنیک های اقناعی در رسانه، رژیم مصرف رسانه، تفکر نقاد در رسانه، امنیت کاربری در فضای مجازی و تحلیل انیمیشن بود که برای هر سرفصل، یک آزمون به صورت مجازی برگزار شد.
دسته بندی: رسانه / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید