سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ساخت ۱۶۵ کلاس درس در حاشیه زاهدان در حال اجراست

ساخت ۱۶۵ کلاس درس در حاشیه زاهدان در حال اجراست

0
122
کد خبر: 70665
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ساخت ۱۶۵ کلاس درس در مناطق حاشیه شهر زاهدان از سوی این اداره‌کل در حال انجام بوده که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش میار از روابط عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان میثم لک زایی در نشست شورای شهر زاهدان اظهارداشت: در تقسیمات درون سازمانی، شهر زاهدان را به ۱۲ محله تفکیک کرده‌ایم و با توجه به دو مولفه نرخ سرانه فضای آموزشی و تراکم دانش‌آموزی این مهم انجام گرفته است.

وی با تشریح وضعیت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان افزود: اولویت ساخت مدارس در مناطقی است که سرانه فضای آموزشی کمتری و تراکم دانش آموزی بیشتری دارند و معمولا این موضوع به حاشیه شهرها بر می‌گردد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: آنچه بدنبال آن هستیم تحقق و توسعه عدالت آموزشی و کاهش فاصله نرخ سرانه فضاهای آموزشی با میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک با هدف توسعه رشته‌های مهارتی، تعداد ۶ هنرستان دارالفنون در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان ساخت ۶ هنرستان دیگر نیز مصوب شد که بزودی فرآیند ساخت آنها نیز آغاز خواهد شد.

لک‌زایی بیان کرد: در سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ یک‌هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی در مسیر ساخت و توسعه فضاهای آموزشی هزینه شده و قطعا این رقم در سال مالی جدید افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: موضوع تامین فضاهای آموزشی در شهرک‌های بالای ۲۰۰ واحد مسکونی بر عهده اداره کل مسکن و شهرسازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: کار تبدیل مدارس تخریبی و با قدمت بالا به فضای آموزشی استاندارد نیز در دستورکار مجموعه نوسازی مدارس استان قرار دارد و در زاهدان نیز این مهم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در مدارسی که علمک گاز نصب شده، فرآیند گازدار کردن و گازکشی مدارس انجام شده و  یا در حال انجام است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید