دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » با خرید توافقی دام مازاد عشایر سیستان و بلوچستان موافقت شد

با خرید توافقی دام مازاد عشایر سیستان و بلوچستان موافقت شد

0
66
کد خبر: 70544
خرید دام مازاد عشایر یکی از مصوبات مهم نشست شورای هماهنگی عشایر استان که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، تفتان و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران دستگاه‌های که در منطقه عشایری گرکی ( حسین آباد)شهرستان میرجاوه برگزار شد، بود.

به گزارش میار ؛ استاندار سیستان وبلوچستان  در این نشست گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه در منطقه، اداره کل عشایری بمنظور جلوگیری ارزان فروشی دام توسط عشایر و حذف واسطه ها و دلالان، با هماهنگی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام و  اتحادیه ها عشایری، کلیه دام های مازاد عشایر سیستان و بلوچستان را بصورت توافقی خریداری کنند.

مدرس خیابانی با اشاره به اجرای ٢۶ پروژه راه توسعه برای عشایر استان، تصمیم گیری برای تأمین آب،  برق، پنل های خورشیدی، مرمت جاده های دسترسی، تأمین نهاده های دام و واکسیناسیون دام با هماهنگی دستگاه های اجرایی را از مهمترین مصوبات این نشست برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: عشایر سیستان و بلوچستان با دارا بودن ٩٠٠ هزار رأس دام،  ٢۵ درصد تولیدات دامی استان را به خود اختصاص داده است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید