شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » زائرین پاکستانی اربعین در مرز باید توقف کمتری داشته باشند

زائرین پاکستانی اربعین در مرز باید توقف کمتری داشته باشند

0
90
کد خبر: 70375
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به میزبانی این استان از زائران پاکستانی تدابیر لازم برای اینکه زائران توقف کمتری در مرز داشته باشند، اندیشیده شده است.

به گزارش میار ؛ حسین مدرس خیابانی در بازدید از پایانه مسافری میرجاوه افزود: خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان امسال نامش در زمره میزبانان زائران اربعین امام حسین (ع) ثبت شده است.

وی افزود: امسال از دو مرز ریمدان و میرجاوه پذیرای زائران اربعین هستیم و امیدواریم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از زائران امام حسین(ع) پذیرایی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در منطقه میرجاوه خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی وجود دارد و با توسعه پایانه مسافری در این مرز آمادگی خدمات دهی به زائران پاکستانی را داریم.

وی با اشاره به اینکه تنها عامل تاخیر در برخی پروژه های استان منابع مالی است، تصریح کرد: اما با توجه به برنامه ریزی انجام شده پایانه مسافری میرجاوه تا آخر مرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: همکاران ما در مجموعه بهداشت و درمان به طور مستمر در دروازه ورودی کشور در مرز میرجاوه مستقر هستند.

غزنوی افزود: علاوه بر بررسی سابقه واکسیناسیون کرونا، بررسی تست منفی کرونا و بررسی از لحاظ علائم سندرمیک بیماری های شایع منطقه، واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال  در نخستین مرحله ورود همه افراد به داخل کشور انجام می شود.

وی گفت: با دل و جان در خدمت زوار اربعین حسینی هستیم و در عین حالی که فرهنگ اصیل و غنی میهمان نوازی در استانمان را به نمایش خواهیم گذاشت، با حفظ کرامت و منزلت میهمانان و میزبانان، از سلامت هر 2 گروه صیانت خواهیم کرد.

با توجه به جنبه های فرا ملّی بهداشت و درمان، برای تقویت همکاری های بهداشتی با مجموعه بهداشت و درمان کشور پاکستان آماده ایم و از مسئولین سیاسی و انتظامی استان نیز می خواهم تا در زمان برقراری مراودات مرزی از حضور و نظرات متخصصان و مدیران حوزه بهداشت استفاده کنند.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید