دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » 130 میلیون قطعه پست لارو در مراکز تکثیر و پرورش میگوی سیستان و بلوچستان تولید شد

130 میلیون قطعه پست لارو در مراکز تکثیر و پرورش میگوی سیستان و بلوچستان تولید شد

0
68
کد خبر: 70350
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن دو مرکز تکثیر میگو فعال و دو سایت پرورش میگو در سال زراعی جاری با اعمال نظارت های بهداشتی مستمر کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در حال فعالیت است.

به گزارش میار ؛ فاطمه داودی افزود: در فصل تولیدی جاری میزان 130 میلیون قطعه پست لارو در مراکز تکثیر میگو استان تولید شده است که از این میزان تعداد 70 میلیون قطعه به مقصد مزارع داخل استانی و تعداد 60 میلیون قطعه پست لارو و 2 هزار قطعه مولد به مقاصد خارج استانی (استانهای هرمزگان و گلستان) ارسال گردیده است.

وی افزود: فصل پرورش میگو در این استان در تاریخ  فروردین 1401  آغاز شد و در پایان مهلت ذخیره سازی

میزان 140 میلیون قطعه پست لارو در قالب 46 مزرعه پرورشی با سطح زیر کشت 880 هکتار در سایت شهید صنعتی گواتر و همچنین ذخیره سازی 7 میلیون قطعه پست لارو در واحد نرسری مجتمع کشت و صنعت مکران جهت زیر کشت بردن چهار مزرعه 22 هکتاری برای کراپ دوم به پایان رسید؛ گفتنی است پیش از این مجتمع کشت و صنعت مکران در مرحله اول 2میلیون 200 قطعه پست لارو با تولید نهایی 26 تن در واحد نرسری ذخیره سازی کرده بود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: مراکز تکثیر به عنوان اولین گلوگاه ها برای پیشگیری و کنترل بیماری ها  هستند و اعمال نظارت های بهداشتی دقیق در قالب رصد و پایش و بر پایه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو، باعث تولید پست لاروهایی با کیفیت گردیده است که به تبع آن باعث پایداری و افزایش بازدهی تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول دوره تکثیر و پرورش فصل زراعی جاری میزان 730 آزمایش و تست PCR بر روی پیش مولدین، مولدین، پست لاروها، غذا و منابع وحشی در خصوص ردیابی عوامل مسببه بیماری های اخطار کردنی میگو همچونWSSV ،IHHNV ، TSV، YHV  ، AHPDN و ...انجام شده است.

دکتر داودی افزود: پایش دقیق، منظم و ردیابی بیماری‌ها از سوی دامپزشکی، ارتقای سطح دانش و آگاهی پرورش دهندگان، رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه ای و مدیریت بهینه پرورش از سوی آنها شرایط مناسبی برای مقابله با هر گونه بیماری و حتی کنترل آن را فراهم آورده است که نیازمند همراهی و همکاری فعالان صنعت تکثیر و پرورش میگو است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید