جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » با توجه به خشکسالی و کم آبی طرح های مطالعاتی استفاده از آب های سطحی باید تدوین شود

با توجه به خشکسالی و کم آبی طرح های مطالعاتی استفاده از آب های سطحی باید تدوین شود

0
74
کد خبر: 70315
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی استان، باید طرح های مطالعاتی و راهکارهای استفاده و ذخیره سازی روان آب ها توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه های مربوطه تدوین شود.

به گزارش میار ؛ حسین مدرس خیابانی در خصوص شرایط حاکم در جنوب استان در پی بارش های اخیر اظهار داشت: در پی ورود سامانه بارشی مونسون و هشدارهای هواشناسی تمام ظرفیت های اطلاع رسانی و پیشگیرانه با استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی و صدا و سیما انجام شد که با توجه به حجم باران های صورت گرفته طی دو روز گذشته می‌توان گفت: کمترین آسیب را داشته ایم.

وی افزود: همچنین مشاهده و بررسی شرایط، نشان از آمادگی لجستیکی و تجهیزاتی تمام یگان های امدادرسان در مواجهه با این بارش ها دارد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: با توجه به استقرار تیم‌های امدادی و خدمات رسان در نقاط آسیب پذیر و پشتیبانی لجستیکی و تجهیزاتی از طریق مرکز استان و ستاد مدیریت بحران استان، تاکنون تنها یکی از محورهای مواصلاتی در نقاط حادثه دیده مسدود می باشد و تعداد انگشت شماری از روستاها نیز با قطعی برق مواجه هستند.

وی گفت:با توجه به اینکه حدود یک سوم از شهرستان زاهدان بافت فرسوده می باشد اما در مواجهه با بارندگی ها در شهر زاهدان فوتی بر اثر سیل نداشتیم و متاسفانه دو نفر جان باخته بر اثر برق گرفتگی در شهر زاهدان رخ داده است.

استاندار ادامه داد: با توجه به خشکسالی و اقلیم خشک در سیستان و بلوچستان باران های اخیر در جنوب استان جان تازه ای به استان بخشید و حجم عظیمی از این  آب ها در پشت سدها جمع شده اما به جز یک سد هنوز سدها سرریز نشده اند.

وی تصریح کرد: در شرایط خشکسالی و کم آبی استان و اینکه آب های ناشی از این بارندگیها شیرین هستند باید طرح های مطالعاتی مربوطه با مد نظر قرار دادن جوانب مختلف تهیه و راهکارهای استفاده و ذخیره سازی این روان آب ها توسط وزارتخانه‌های دستگاههای مربوطه صادر گردد و پیگیری لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز در سطح ملی برای اجرای طرح های بهره وری از این آب های سطحی اجرا گردد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید