یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » هشدار قرمز هواشناسی برای سیستان و بلوچستان صادر شد

هشدار قرمز هواشناسی برای سیستان و بلوچستان صادر شد

0
67
کد خبر: 70276
اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور بالاترین سطح هشدار، نسبت به وقوع بارش های سنگین در این استان هشدار قرمز داد.

به گزارش میار ‌؛ بر اساس این هشدار، بارش های مونسون از دوشنبه تا چهارشنبه پیش رو تقویت شده و نیمه جنوبی و غرب استان شاهد بارش های سنگین در بازه زمانی کوتاه می‌شوند.

در اطلاعیه هواشناسی آمده است: رگبارهای سنگین تا فوق سنگین باران، رعدوبرق، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی و تگرگ از جمله مخاطرات جوی مورد انتظار این سامانه اعلام شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، منطقه اثر سامانه همرفتی شهرستان های ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان، نیکشهر، ارتفاعات تفتان و خاش است.

این اطلاعیه می افزاید: مهمترین اثرات مخاطره آمیز این شرایط آبگرفتگی گسترده معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، احتمال تخریب جاده و پل، سیلاب شهری و امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه ای و خیزش گردوخاک، پرآب شدن سدها، احتمال ورود سیلاب از سمت استان های غربی ذکر شده است.

هواشناسی سیستان و بلوچستان در هشدار سطح قرمز خود توصیه کرده است: از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها خود داری شود و تجهیزات راهسازی به مکان های امن منتقل شود.

در این اطلاعیه ذکر شده: عدم صعود به ارتفاعات، عدم تردد و پارک خودروها در کنار درختان کهنسال، آمادگی و اقدام شهرداری ها، فرمانداری ها و دستگاههای امدادی، مدیریت سدها و بندهای خاکی، بازگشایی دهانه پل ها و آبروها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، محافظت از محصولات کشاورزی، پرهیز از مسافرت غیر ضروری به استان های کرمان، هرمزگان و فارس از جمله  توصیه های این اداره کل به شهروندان سیستان و بلوچستان است.

هواشناسی همچنین اعلام کرده است که وضعیت جوی در شهرستان های زاهدان و میرجاوه از دوشنبه تا چهارشنبه به ویژه در ارتفاعات جنوب و غرب در سطح هشدار نارنجی است و شرایط برای رگبارورعدوبرق پراکنده در شمال استان نیز فراهم است.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید