یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » 110 فضای ورزشی استاندارد با محوریت دانش آموزان دختر در سیستان و بلوچستان احداث می شود

110 فضای ورزشی استاندارد با محوریت دانش آموزان دختر در سیستان و بلوچستان احداث می شود

0
286
کد خبر: 69966
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در شورای آموزش و پرورش قطب ایرانشهر که با حضور باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در هر جامعه ای رسالت خطیر تربیت نیروی انسانی براساس ارزش های آن جامعه را برعهده دارد.

به گزارش میار ؛ میر عبدی افزود: در کشور ایران، رسالت دستگاه تعلیم و تربیت رساندن انسان ها به مراتبی از حیات طیبه است. مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در انجام این رسالت بزرگ، دستگاه تعلیم و تربیت فقط با دانش آموزان سروکار ندارد، بلکه در این میان خانواده دانش آموزان و از طرفی رسانه در قالب امروزی آن یعنی فضای مجازی نقشی بسیار بزرگ در تربیت دانش آموزان دارند. میرعبدی با اشاره به سیطره فضای مجازی بر آموزش و سبک زندگی خاطر نشان کرد: باید در این حوزه مراقب آسیب های اجتماعی احتمالی بود و برای آن برنامه داشته باشیم.
وی گفت: خوشبختانه با حضوری شدن مدارس از ابتدای سالجاری، همگان به تاثیر و اهمیت حضور معلمان در آموزش اذعان کردند. میرعبدی در بخش دیگری به بیان مشکلات سیستان‌ و بلوچستان در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: علی رغم تمامی تلاش ها و خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی در این استان، رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی، جوانی جمعیت، قهر طبیعت، حاشیه نشینی، پراکندگی غیرمتعارف روستاها سبب شده تا همواره با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه باشیم. وی تصریح کرد: سالانه بیش از هزار کلاس درس در این استان ساخته می شود و بیش از ۳۰۰ خیر به صورت دایمی در این استان در حال تلاش هستند اما به دلیل افزایش مداوم نیاز، همچنان کمبودها وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در راستای بهینه سازی محیط مدارس سیستان و بلوچستان در قالب تفاهم نامه همکاری اجرای برنامه های تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی (طرح شهید سلیمانی) بین وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان ۱۱۰ فضای ورزشی استاندارد با محوریت دانش آموزان دختر تا پایان سال جاری در این استان احداث خواهد شد.
میرعبدی افزود: همچنین اخیرا ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیزات هنرستان های استان اختصاص داده شد و قرار است تا پایان دولت، ۲۸۳ هنرستان جدید در سیستان و بلوچستان احداث شود.
وی با اشاره به مشکل بازماندگان از تحصیل در استان خاطر نشان کرد: با همت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی این مشکل نیز از سیستان و بلوچستان برطرف خواهد شد.
دسته بندی: فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید