شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » هشدارهای سطح نارنجی و زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان صادر شد

هشدارهای سطح نارنجی و زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان صادر شد

0
252
کد خبر: 69891
پیش بینی وزش باد شدید در اکثر مناطق سیستان و بلوچستان سبب شده تا اداره کل هواشناسی این استان دو اخطار سطح نارنجی و یک اخطاریه سطح زرد جوی صادر کند. 

به گزارش میار ؛ مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار نارنجی این اداره کل گفت: از ظهر جمعه تا روز شنبه دریای عمان تحت تاثیر وزش باد مواج خواهد بود. محسن حیدری با اشاره به اینکه وزش باد در سواحل سبب افزایش ارتفاع موج تا دو و نیم متر هم خواهد شد، گفت: سرعت وزش بادی تا بیشینه 65 کیلومتر بر ساعت سبب مواج شدن دریا و یا احتمالا وقوع پدیده گردوخاک در سواحل جنوبی استان خواهد شد.
وی احتمال آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی را دور از انتظار ندانست و ادامه داد: در این مدت از شنا در سواحل پرهیز شود. به عنوان هشدار دوم نارنجی مدیر کل هواشناسی استان همچنین از پیش بینی وزش باد شدید و خیلی شدید در هفته آینده و از صبح جمعه تا بعداز ظهر روز یکشنبه در زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون، زاهدان، ایرانشهر، خاش، زرآباد، فنوج، قصرقند، میرجاوه، نیکشهر، شرق سراوان و غرب کنارک خبر داد.
حیدری گفت: وزش این باد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، احتمال لغو پروازها و اختلال در تردد ریلی و جاده ای خواهد شد.
به پیشنهاد این مقام مسئول  کوهنوردان از صعود به ارتفاعات تفتان و بزمان و کویر نوردی در شمال غرب استان در مدت یاد شده خودداری کنند. مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین به یک اخطار سطح زرد اشاره کرده و گفت: فردا وزش باد نسبتا شدید تا شدید اکثر مناطق استان رخ میدهد و بهتر است در تردد به شمال استان و همچنین استان های مجاور احتیاط لازم صورت گیرد.
حیدری همچنین از تداوم رشد ابرهای همرفتی و رگبار رعدوبرق خبر داد و گفت: راسک، سرباز، سراوان، سیب سوران، فنوج، قصرقند، لاشار، مهرستان و نیکشهر منطقه فعالیت این سامانه بارشی است. وی با توجه به احتمال جاری شدن سیل ها و وقوع صاعقه از شهروندان این مناطق درخواست کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه خودداری کنند.
دسته بندی: محیط زیست / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید