یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » حمایت های دولت سیزدهم خاش را روی خط توسعه قرار داده

حمایت های دولت سیزدهم خاش را روی خط توسعه قرار داده

0
69
کد خبر: 69837
شهرستان خاش با حمایتهای ویژه دولت سیزدهم روی خط ریل توسعه قرار گرفته و پروژه های مختلف با رشد و شتاب بالایی در حال اجرا و تکمیل شدن هستند.

به گزارش میار ؛ فرماندار خاش به همراه معاون امور عمرانی فرماندار و مسوولان ادارات امنیتی و جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل، آب و فاضلاب و مسکن و شهرسازی و پیمانکار گاز از پروژه های شاخص ایستگاه و خط آهن خاش به زاهدان و واحدهای مرغداری و پرورش و کشتارگاه بلدرچین و کارخانه جوجه یک روزه، گازرسانی به روستاها و راه دسترسی خاش به مرز روتک بازدیدکرد.
این پروژه ها در توسعه و رشد و آبادانی شهرستان تاثیر بسزایی داشته و در ایجاد اشتغال و رونق تولید موثر خواهند بود. فرماندار خاش گفت: سالانه افزون بر 7 هزار و پانصد تن گوشت مرغ در 38 واحد مرغداری فعال این شهرستان تولید و وارد بازار مصرف می شود.
صاحب گل صالحی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی و اقتصادی و تولیدی خاش گفت: هم اینک چرخه تولید گوشت مرغ در این شهرستان رو به تکمیل شدن است و حداقل تا هفته دولت امسال با راه اندازی تدریجی کارخانه تولید جوجه یک روزه با ظرفیت تولید شانزده میلیون قطعه جوجه در سال بخش بزرگی از نیازهای شهرستان و استان در این حوزه تامین می شود.
وی افزود: 46 پروژه مرغداری جدید از دو سال اخیر تاکنون مجوز ساخت و ساز دریافت کرده اند که در ایام هفته دولت امسال شاهد بهره برداری دوازده واحد جدید خواهیم بود و پروژه های دیگر نیز بتدریج آماده راه اندازی می شود. صالحی ادامه داد: اکثر پروژه های جدید از واحدهای مرغداری با سرمایه گذاری شخصی ایجاد و از دولت هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده اند.
فرماندار خاش اظهار داشت: با ایجاد نخستین واحد تولید تخم و جوجه و پرورش و کشتارگاه صنعتی بلدرچین استان و کشور در خاش شاهد معرفی یک برند شاخص کشوری خواهیم بود و این پروژه بزرگ با سرمایه گذاری شخصی افزون بر شش میلیارد تومانی در حال تکمیل شدن بوده و تسهیلات دریافتی این سرمایه گذار دلسوز و بومی خاش از دولت کمتر از دو میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: در مجموعه تولیدی پرورش و کشتار صنعتی بلدرچین خاش زمینه ایجاد فرصت شغلی برای افزون بر یکصد نفر فراهم می شود و مزیت مهم این واحد تولیدی این است که از شهرهای مختلف استان و کشور مشتری دارد و روزانه و ماهانه چندین هزار تخم و جوجه و بلدرچین بالغ را به فروش می رساند.
صالحی افزود: ایستگاه راه آهن خاش نیز تا هفته دولت امسال آماده راه اندازی است. فرماندار خاش گفت: پروژه شاخص راه آهن خاش به زاهدان هم درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و با حمایت های ویژه دولت نیز طی ماههای آتی آماده افتتاح است.
مقام عالی دولت در خاش اظهار داشت: پروژه راه دسترسی خاش به مرز روتک نیز در مسیر سخت گذر با پیشرفت مطلوبی همراه بوده و امیدواریم با حمایت های ویژه دولت شاهد بهره برداری آن در سطح شهرستان باشیم و مرزنشینان ما بتوانند از مزیت های تجارت مرزی بهره مند گردند و اقتصاد منطقه شکوفا شود.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید