سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بهره مندی ۵۴ هزار روستانشین در سراوان با اجرای طرح‌های وزارت نیرو از آب آشامیدنی

بهره مندی ۵۴ هزار روستانشین در سراوان با اجرای طرح‌های وزارت نیرو از آب آشامیدنی

0
112
کد خبر: 69778
معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۵۴ هزار نفر از مردم روستاهای سروان در قالب طرح‌های وزارت نیرو، محرومیت‌زدایی، ملی و مجمع خیرین از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش میار ؛ علیرضا نارویی روز دوشنبه اظهارداشت: در قالب طرح‌های در دست اجرای وزارت نیرو، ۱۹۴ روستای شهرستان سراوان طی ۳۰ ماه آبرسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۲۵ روستا در طرح جهاد آبرسانی منظور شده است خاطرنشان کرد: در پی سفر وزیر نیرو به استان(شهریور ماه پارسال)، مجتمع ۶۹ روستایی بم‌پشت و شهر سیرکان به طرح ملی مجتمع‌های روستایی اضافه شد که این مجتمع نیز در قالب طرح جهاد آبرسانی راه‌اندازی خواهد شد.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به تأمین آب شهر و روستاهای سراوان گفت: به منظور افزایش ظرفیت تأمین آب شهر سراوان و روستاها، علاوه بر وضعیت موجود، حفر و تجهیز ۱۵ حلقه چاه در برنامه شرکت قرار گرفته که تاکنون برای ۹ حلقه چاه اقدامات لازم انجام شده و حفر ۶ حلقه چاه در دستور کار قرار دارد.
وی‌ ادامه داد: همچنین برای تأمین آب شهر سراوان در بلندمدت انتقال آب از مک‌سوخته و سد ماشکید سفلی در دستور کار مطالعات وزارت نیرو قرار دارد.
نارویی تصریح کرد: همچنین فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار جهت استفاده از پتانسیل چاه‌های ژرف توسط شرکت آب و فاضلاب با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق فراخوان عمومی در حال انجام است و هم‌اینک در مرحله ارزیابی سرمایه‌گذاران قرار دارد.  
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید