یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » مشکلات سیستان و بلوچستان با ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حل می‌شود

مشکلات سیستان و بلوچستان با ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حل می‌شود

0
97
کد خبر: 69762
دبیر اجرایی همایش "جهاد تبیین" گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش های استان را به دست آورده ایم.

به گزارش میار ؛ محمد خلیلی‌فر ظهر امروز در حاشیه بازدید مسئولان از نمایشگاه دستاوردهای روستایی و شرکت‌های دانش بنیان سیستان و بلوچستان که در خلال همایش "جهاد تبیین" در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است، اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی و دستاوردهای بومی منطقه جنوب شرق از 24 تا 27 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان در معرض بازدید عموم قرار دارد.
دبیر اجرایی همایش "جهاد تبیین" سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه به صورت تلفیقی هم به صورت غرفه‌های نمایشگاهی در قسمت فن بازارها و هم  پنل‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف است. اقتصاد مردمی، نوآوری اجتماعی، الگوی کشت و فضای سبز شهری، ترویج فرهنگ دهستان خلاق، کارآفرینی روستایی و روستاهای هوشمند، محصولات دانش‌بنیان و قابلیت تجاری‌سازی، توسعه صنعت گردشگری، توسعه الگوی مهارت‌آموزی و کارآفرینی از جمله موضوعات این نمایشگاه است.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت تولیدات محصولات دانش بنیان و فناور در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر از جمله خورشید از اولویت‌های به نمایش گذاشتن توانمندی شرکت‌های دانش بنیان است. این نمایشگاه برای دومین بار است که دایر می‌شود و اولین نمایشگاه تشریح دستاوردهای بومی محلی و دانش بنیان در دانشگاه زابل تشکیل شده است. با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری لازم است همه دستگاه‌ها و اقشار در تبیین توانمندی‌ها و رفع ضعف‌های استان در بخش‌های مختلف وارد عمل شوند.
خلیلی‌فر گفت: روز نخست این همایش دهیاران و فعالان روستایی مخاطب همایش و نمایشگاه هستند، روز دوم فرمانداران و فعلان شهری مخاطب هستند که به تشریح ظرفیت‌ها و نقاط ضعف حوزه کاری خود بپردازند. روز آخر جمع‌بندی و بررسی چالش‌های موجود است و ظرفیت‌ها و قسمت‌هایی که باید روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم تا  علم پژوهشگران و فعالان حوزه این در خدمت جامعه قرار بگیرد.
دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: قطعاً این شرکت‌ها نقش بسزایی در توسعه استان و کشور ایجاد می‌کنند و سرمایه‌های ارزشمندی هستند که دانش را به نیاز بازار تبدیل و آن را با برندسازی به روز کرده‌اند. اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش‌های استان را به دست آورده ایم. در پایان همایش با هدف بازریابی و کمک به شرکت‌های دانش بنیان تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد خواهد شد.  
دسته بندی: شهری / فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید