شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » آموزش و پرورش » سنگ ‌بنای فرهنگ و اقتصاد در آموزش و پرورش نهاده می‌شود

سنگ ‌بنای فرهنگ و اقتصاد در آموزش و پرورش نهاده می‌شود

0
88
کد خبر: 69690
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سنگ ‌بنای فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع در آموزش و پرورش نهاده می‌شود، لذا کارشناسان اداری، معلمان و دانش آموزان در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب می توانند نقش آفرینی ارزنده ای داشته باشند.

به گزارش میار ؛ حسنعلی میرعبدی افزود: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی مهم در امر توسعه، نقشی ارزنده در پیشبرد اهداف مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادر شده از سوی مقام معظم رهبری دارد، زیرا دو قشر معلم و دانش آموز به عنوان اقشار اثرگذار و شاخصه‌هایی که در آنان دیده می شود می توانند به عنوان اصلی ترین معیار یا اهداف موردنظر در این بیانیه منظور گردند.
وی افزود: سنگ ‌بنای فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع در آموزش و پرورش نهاده می‌شود، لذا کارشناسان اداری و معلمان شاغل در مدارس در این زمینه می توانند نقش آفرینی ارزنده ای داشته باشند. مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سند تحول بنیادین به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اسنادی محسوب می‌شود که مبتنی بر تجربه چند دهه فعالیت‌های آموزشی بوده است.
میرعبدی تصریح کرد: سند تحول بنیادین زیر نظام‌ها، الزامات و جهت‌گیری‌های بسیاری دارد که برنامه‌های آموزش و پرورش را به سمت و سوی مورد نظر هدایت می کند.
وی ادامه داد: شناخت کامل از برنامه درسی ملی پایه فعالیت آموزش و پرورش و لازمه دستیابی به سیاست ها و برنامه های نظام تعلیم و تربیت است که با تشریح آنها می توان افکار عمومی ، خانواده ها و فرهنگیان و دانش آموزان را همسو با اهداف دستگاه نمود .
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در این میان پیوند میان ساحت های تربیتی با دروس بسیار اهمیت دارد چرا که معنا و مفهوم همه آموزش و پرورش ، مدرسه است و باید آثار اجرایی سند تحول بنیادین را در مدرسه مشاهده کنیم.
دسته بندی: آموزش و پرورش / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید