چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۱۲۵ روستای سراوان در قالب طرح "جهاد آبرسانی" وزارت نیرو آبرسانی می‌شود  

۱۲۵ روستای سراوان در قالب طرح "جهاد آبرسانی" وزارت نیرو آبرسانی می‌شود  

0
80
کد خبر: 69674
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۵ روستای شهرستان سراوان به منظور تأمین آب آشامیدنی پایدار، در طرح "جهاد آبرسانی" وزارت نیرو گنجانده شده است.

به گزارش میار ؛ از روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی دراین‌باره اظهارداشت: این تعداد روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ملی و ظرفیت مجمع خیرین وزارت نیرو آبرسانی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل مجتمع ۳۱ روستایی در قالب طرح محرومیت‌زدایی با قرارگاه نیروی زمینی سپاه، نقشه‌ها و مسیرها جهت آغاز کار تحویل داده شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان گفت: در پی این سفر، مصوب شد مجتمع  ۶۹ روستایی بم‌پشت نیز به طرح ملی اضافه و در قالب طرح جهاد آبرسانی اجرا شود.
وی با اشاره به وضعیت آب روستاهای حومه شهر سراوان و شهر محمدی گفت: آب این مناطق از سه نقطه شامل، یک خط انتقال grp به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه، از طریق پوستر پمپ کوه‌مهرگان و انتهای غفورآباد و از طریق هشت حلقه چاه محدوده اطراف شهر، به میزان مجموعاً ۱۲۰ لیتر در ثانیه، تأمین می‌شود.

 افزایش ظرفیت تأمین آب روستاهای حومه و شهر 

محمدی قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت و مهاجرت‌پذیر بودن روستاهای حومه و شهر محمدی نیاز به افزایش ظرفیت تأمین آب به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه است، که در این راستا حفر و تجهیز یک حلقه چاه در دستور کار شرکت قرار دارد.
وی با اشاره به سایر اقدامات در دست اجرا گفت: تکمیل خط انتقال مجتمع ۳۱ روستایی حدفاصل شهر سراوان تا شمس‌آباد که متاسفانه چند سال پیمانکار رها کرده بود به طول چهار کیلومتر، حفر و تجهیز چاه جدید ناهوک به میزان ۲۰ لیتر در ثانیه، عقد قرارداد برای اجرای خط برق و نصب ترانس برای سه حلقه چاه هوشک، سرجنگان و سینوکان، حفر چاه و بهسازی سرچاه روستای سرجنگان، عقد قرارداد برای اجرای ۳.۳ کیلومتر خط انتقال برای روستای قادر ‌آباد ناهوک، عقد قرارداد برای اجرای ۳ کیلومتر خط انتقال آب روستای آسکان، کف‌شکنی و لایروبی و ادامه حفاری پنج حلقه چاه آب شرب و اجرای خط انتقال به طول ۱۲۰۰ متر برای جبران کمبود آب آشامیدنی روستای جهادآباد دیگر اقدامات و برنامه‌های این شرکت است.

۸۱.۵ میلیارد تومان اعتبار از محل محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: اعتبار سالجاری معادل ۱۴۵ میلیارد تومان بوده که ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص به منظور اجرا و یا تکمیل ۳۷ طرح و پروژه در سطح شهرستان سراوان ابلاغ شده و از این میزان اعتبارات ۸۱.۵ میلیارد تومان از محل محرومیت‌زدایی است.
وی با اشاره به تداوم خشکسالی‌ها و از بین رفتن منابع آبی، گفت: با وارد مدار شدن یک حلقه چاه و تجهیز آن شامل اجرای خط برق، نصب ترانس، پمپ و شیرآلات و اتصال به خط انتقال، ظرفیت تامین آب شرب شهر مهرستان از ۳۰ به ۴۰ لیتر بر ثانیه رسید.
قاسمی افزود: علاوه بر این تجهیز یک حلقه چاه جدید در شهر مهرستان و حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید در شهر آشار نیز در حال اجر است و به زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. وی بیان کرد: در جلسه با فرماندار شهرستان، مقرر شد در سالجاری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌ طرح‌های آبرسانی در سطح شهرستان مهرستان باشد.  
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید